Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
آموزش مدیریت مالی برای زوجین جوان – مجله آسان طب

آموزش مدیریت مالی برای زوجین جوان

چگونگی کنترل و مدیریت مالی برای زوجهایی که امروزه ازدواج می کنند، موضوع بسیار مهمی است.مسائل ما برای کمک به شما جهت یک شروع مثبت چهار مرحلهٔ عملی زیر را پیشنهاد می کنیم. ما در مجله اینترنتی آسان طب درمورد آموزش مدیریت مالی برای زوجین جوان بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

بدهی فعلی خود را ارزیابی کنید، اهداف مالی خود را به دقت تعیین کنید، برنامهٔ بودجه بندی قابل اجرایی تنظیم کنید، و بر پول خود مدیریت و نظارت داشته باشید. اگر این مراحل را اجرا کنید، پیشرفت زیادی در مدیریت مالی تان خواهید داشت (حتی قبل از ازدواج ).

مرحلهٔ ۱: ارزیابی بدهی های فعلی

 

مدیریت مالی

 

گام اول بررسی دقیق میزان بدهی فعلی تان است. هریک از شما میتواند یک جدول داشته باشد. سپس آنها را با هم ترکیب کنید تا به تصویر درستی از میزان بدهی که همراه خود وارد زندگی مشترک تان می کنید، برسید. در جدول میزان بدهی هایی که دارید را بنویسید.

این ارقام به شما چه می گویند؟ اگر هر دو از میزان بدهی ها احساس راحتی می کنید که بسیار عالی است. اما اگر یکی یا هر دوی شما مشکلاتی دارید، می توانید دربارهٔ بدهی و تأثیراتی که بر روابط شما خواهد گذاشت، با هم صحبت کنید. برای بسیاری از زوجها بدهیهای ازدواج، وامهای دانشجویی و دیگر بدهیها موانع عظیمی هستند.

بدهی های همراه با بهره برای اهداف مالی درازمدت می تواند واقعاً کشنده باشد.

خطر اقتصادی اصلی بدهی این است که بهره مسئله را پیجیده تر می کند و برعلیه شما پیش می رود. فشارهای مالی میتواند به روابط شما آسیب بزند، پس میتوانید حالا در مورد آن صحبت کنید.

برای کاهش میزان بدهی چه اقداماتی می توانید انجام دهید؟ اگر بهرهٔ زیادی برای وامتان می پردازید، بر روی سرمایه گذاری مجدد با درصد بهرهٔ پایین تری برای کاستن از اقساط ماهانه فکر کنید. شاید بتوان از پولی که در یک کار تجاری سرمایه گذاری شده و سود کمی دارد استفاده کرد و این وام را کاملا پرداخت.

اگر اتومبیل گرانقیمتی سوار می شوید، سعی کنید آن را بفروشید و اتومبیل ارزان تری بخرید. بعضی افراد وام های درازمدت را انتخاب می کنند که اقساط ماهانهٔ آنها کمتر است، اما این کار می تواند مشکل آفرین باشد، زیرا ممکن است در نهایت پول بسیار بیشتری را به عنوان بهره بپردازید.

شما به یک برنامهٔ واقع گرایانه برای بازپرداخت وام نیاز دارید، نه امید به افزایش درآمدتان. یک مشاور مالی می تواند در مورد موقعیت خاصی شما راه حل هایی ارائه دهد. از همه مهم تر اینکه هر دوی شما در مورد بدهیهای فعلی صحبت و آنها را ارزیابی کنید.

مرحلهٔ ۲: اهداف مالی خود را تعیین کنید

 

مدیریت مالی

 

هر نگرشی که در مورد کنترل مسائل مالی و بدهی هایتان دارید، بهتر است اهداف مالی کاملاً مشخصی هم داشته باشید (اهدافی که مورد موافقت هر دو طرف باشد). در مورد تعیین اهداف مالی و تلاش در جھت دستیابی به آنها، می خواهیم هشداری بدهیم: ممکن است در نهایت به همهٔ چیزهایی که دوست داریم، برسیم اما فرصتی برای لذت بردن از آنها نداشته باشیم. ممکن است همه چیز داشته باشیم و در واقع هیچ چیز نداشته باشیم.

ام. اسکات پک در کتاب «جاده ای با مسافران اندک» چنین می نویسد: «یکی از نشانه های بلوغ، توانایی به تعویق انداختن کامبخشی است.» اما ما در عصر فوریت و سرعت زندگی می کنیم؛ غذای آماده، نوشیدنی فوری و کارت اعتباری فوری.

ما به طور مکرر شنیده ایم که میتوانیم همه چیز داشته باشیم و همین الان هم داشته باشیم. اگر یاد بگیریم که کامروایی ها را به تأخیر بیندازیم، بسیاری از مشکلات ازدواج کم می شوند!

احتمالاً باید یاد بگیریم که با امکانات کمتری زندگی کنیم. زندگی بدون چیزی که هیچگاه در زندگی نداشته اید، فداکاری نیست. بدون بمباران تبلیغات و آگهی های بازرگانی تلویزیون، از وجود بسیاری چیزهایی که آرزویشان را داریم، کاملا بی اطلاع بودیم.

نکتهٔ مهم دیگر در تعیین اهداف و مدیریت مالی، انتخاب شغل است.

 

آیا در شروع زندگی مشترک، وقف شغلتان هستید؟ در صورتی که پیش از ازدواج فرصت کافی برای صحبت دربارهٔ شغلتان بگذارید، شغل دو طرف الزاماً تبدیل به صحنهٔ جنگ نخواهد شد.

تعداد زیادی از زوج هایی که امروزه زندگی مشترک را شروع می کنند، هر دو مشاغل درآمدزایی دارند و این امر بر جنبه های مختلف زندگی از جمله: مسئولیت های خانه داری، مدیریت مالی، محل زندگی، تربیت فرزندان و غیره، تأثیر می گذارد. وقتی زوجی صاحب فرزند می شوند، آیا یکی از آنها باید شغلش را رها کند تا از کودک نگهداری کند؟

اگر موفقیت شغلی تان برایتان بسیار مهم است و زمان زیادی صرف آن می کنید، این امر چه تأثیری بر رابطهٔ شما با همسر آینده تان و زمانی که برای یکدیگر صرف می کنید، خواهد داشت؟ آیا هر دو نفر باید در جهت پیشرفت شغلی یکی از زوجین گام بردارند؟

باربارا مارکی که طرحی برای شناخت قبل از ازدواج ابداع کرده است، به این نکته اشاره می کند که:

بسیاری از جوانان الگویی در مورد چگونگی مدیریت خانوادهای که پدر و مادر هر دو شاغل هستند، در خانواده های خود نداشته اند.

نسل فعلی باید کتابی در مورد ایجاد ازدواج های مستحکم با متغیرهایی شامل زوج های شاغل بنویسند.

علاوه بر آن، برخی از افراد با الگوهایی متضاد رشد کرده اند. من (ناتل) در خانواده ای بزرگ شدم که پدر و مادرم هر دو شاغل بودند و وقتی من و کارت برای ازدواج برنامه ریزی می کردیم، من به فکر برنامه ریزی برای شغلم نیز بودم. در واقع شاغل بودن برایم بسیار مهم بود و فکر می کردم مرا انعطاف پذیرتر می کند.

خانواده ای را تصور کند که در آن هر دو نفر شاغل باشند. ما باید در مورد این که آیا هر دو باید به شغلمان ادامه میدادیم یا نه، فکر میکردیم. در این صورت، وقتی بچه دار می شدیم چه کسی باید مسئولیت او را به عهده می گرفت؟

گام ۳: ایجاد یک برنامهٔ مالی قابل اجرا

 

مدیریت مالی

 

اولین قسمت یک برنامهٔ مالی قابل اجرا، یافتن روش خرج کردن پول است. باید هزینه های ریز و درشت زندگی را در نظر بگیرید. چند بار برایتان اتفاق افتاده است که در انتهای ماه از خود سؤال کنید: «همهٔ حقوق من چه شد؟» بودجه بندی به شما کمک میکند تا علاوه بر تأمین نیازهای فعلی تان به اهداف مالی خود دست یابید.

بهتر است قبل از بودجه بندی، هزینه های واقعی خود را بنویسید. دقت بر چگونگی خرج کردن پول طی یک یا دو ماه اینده (حتی قبل از ازدواج) میتواند در درک الگوهای فعلی خرج کردن پول به شما کمک کند. همچنین به هزینه هایی که طی شش ماه خواهید پرداخت، مانند مالیات یا هزینه های اتومبیلو بیمه فکر کنید. پس از آنکه به خرج کردن پول توجه کردید، احتمالا تطابق هایی ایجاد خواهید کرد.

همزمان با تغییر موقعیت مالی تان، برنامهٔ مالی شما نیز باید به روز شود. ایجاد برنامه ای برای خرج کردن پول، یک کار اضافی است اما نتایج آن ارزشمند است.

 

گام 4: مدیریت مالی و مراقبت از پول

 

مدیریت مالی

 

سؤال مهمی که باید در نظر گرفت این است که «وقتی ازدواج کردیم، چگونه می خواهیم هزینه های خود را کنترل کنیم.» حتی اگر از هم اکنون امور مالی مشترکی دارید، باز هم بعد از ازدواج ممکن است سیستم مالی شما طی روابط زناشویی تغییر یابد.

یکی از سؤالات اصلی پس از ازدواج این است: «این پول مال چه کسی است؛ تو، من یا ما؟. ما پس از ازدواج به سه روش پولمان را مدیریت مالی می کردیم.

توجه داشته باشید که مجبور نیستید در تمام عمرتان یک روش را برای مدیریت مالی انتخاب کنید. ممکن است بلافاصله پس از ازدواج یک روش بهترین راه باشد و وقتی بچه دار شدید یا شغل دیگری پیدا کردید، روش دیگری مناسب تر باشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52