کار و سلامتی از یک رابطه بسیار دقیق و جدایی‌ناپذیری بهره می‌برند

یکی از موضوعاتی که برای تمامی افراد مهم است، تندرستی و سلامتی است. رابطه خوبی بین کار و سلامتی وجود دارد، تحقیقات جدیدی که اخیرا در مجله انجمن جراحی ایالات متحده آمریکا منتشر شده است به خوبی نشان می­‌دهد که زنانی که به طور مداوم در خانه مشغول به کار هستند، از طول عمر و سلامتی بیشتری نیز برخوردارند. این رابطه مهم بین کار و سلامتی است.

کار و سلامتی

علاقه‌مندان به مجله پزشکی آسان طب؛ اینطور که پیداست، همه ما قبول داریم که فعالیت­‌های بدنی بر روی سلامتی ما بسیار تاثیرگذار هستند، کاهش خطرات ابتلا به بیماری­‌های مزمن و مرگ زودرس، تنها گوشه‌­ای از تاثیرات و مزایای ورزش است.

کار و سلامتی

همواره وقتی نامی از ورزش به میان می­‌آید، ما انواع فعالیت­‌های جسمانی، تصاویر ورزشگا­ها و ورزش‌­های رزمی به ذهنمان می‌­رسد، این صحیح نبوده و می‌­توان اینها را گوشه­‌ای از فعالیت­‌های جسمی بدن به حساب آورد، هر نوع فعالیت­ی که بتواند جسم را درگیر نماید یک نوع ورزش خواهد بود.

نتایج یکی از آزمایشات…

در حقیقت یکی از مطالعات انجام شده بر مزایای فعالیت­‌های بدنی سبک، مثل راه رفتن آن هم نه همیشه بلکه هر چند مدت یکبار می­‌تواند تاثیرات بسیار خوبی را بر افراد سالخورده داشته باشد. این مطالعات توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، مدرسه پزشکی سن دیگو  و توسط شخص آندره لاکرویک، استاد گروه پزشکی خانواده و بهداشت عمومی انجام شد.

این پروفسور به همراه همکارانش بیش از 6300 زن را که رده سنی آنها از 63 تا 99 سال بود را به کار گرفته و در مدت 4.5 سال آنها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

برای انجام این آزمایشات دانشمندان شتاب­‌سنج­‌هایی را به زنان متصل کرده که تمامی فعالیت‌­های کاری آنها را در طول هفت روز مورد بررسی و ارزیابی قرار می­‌داد.

دانشمندان پس از بررسی این فعالیت‌­ها اظهار داشتند که برای اولین بار این فعالیت­‌ها توسط دستگاه‌­های اندازه­‌گیری، ثبت و ضبط شد و مزایای بهداشتی فعالیت‌­های جسمانی در سطوح پایین در دستورالعمل قرار گرفت و رابطه بین کار و سلامتی به خوبی نشان داده شد.

نتایج انواع فعالیت‌های بدنی در هر 30 دقیقه

همراهان آسان طب؛ در حقیقت، این تحقیق به خوبی نشان داد که در هر روز، 30 دقیقه فعالیت بدنی سبک می‌­تواند خطر مرگ و میر را تا 12 درصد کاهش دهد. علاوه بر این، هر 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط خواهد توانست تا 39 درصد این آمار و جلوگیری از مرگ و میر زودرس را کاهش دهد که بسیار قابل تامل است. جالب است بدانید که این آمار بر روی زنانی از قوم و ملیت­‌های مختلفی انجام شده و نتایج یکسان بوده است.

تمامی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری­‌ها که اصطلاحا به نام CDC شناخته شده هستند، توصیه می‌­کنند که در هر هفته بزرگسالان و افراد سالخورده باید 2.5 ساعت فعالیت بدنی متوسط همچون راه رفتن سریع و یا 75 دقیقه فعالیت شدید فیزیکی داشته باشند.

کار و سلامتی

اما تحقیقات جدید انجام شده به گفته پروفسور لاکرویک بیانگر آن هستند که اگر تمامی فعالیت­‌ها نظم خاصی بگیرند و یا زمانشان نیز قابل دستکاری باشد، می­‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد، اما باید منظم باشند.

کارهای روزمره که جزو فعالیت به حساب می‌آیند…

بسیاری از کارهایی که ما به صورت روزمره انجام می­‌دهیم، بیانگر رابطه کار و سلامتی است. کارهایی همچون راه رفتن تا صندوق پست و ارسال یک نامه، قدم زدن اطراف محله، اُتو زدن لباس و مرتب کردن خانه، فعالیت­‌هایی از این قبیل می‌­تواند بسیار مفید باشد.

توجه داشته باشید؛ با توجه به اینکه سن افراد سالخورده زیاد است باید تمرینات را برای آنها همانند یک دوز از یک قرص فرض کرده و به صورت منظم و با یک برنامه‌­ریزی دقیق صورت گیرد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری­‌ها بیان می­‌کند که مزایای سلامتی شما با فعالیت­‌های فیزیکی بیشتری که انجام خواهید داد افزایش می‌­یابد، همان رابطه کار و سلامتی که از ابتدا بیان کردیم.

Source: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا