معرفی مار ماهی آتشین آسیایی و روش نگهداری از آن

یکی دیگر از ماهی های زینتی آکواریومی ، مار ماهی آتشین با نام علمی Mastacembelus erythrotaenia و موسوم به مار ماهی آتشین آسیایی می باشد . این نوع ماهی هم خانواده ی Mastacembelus argus محسوب می شود و آن ها را جزو ماهی مناطق گرمسیری می شناسند.

معرفی مار ماهی آتشین آسیایی و روش نگهداری از آن

مار ماهی های آتشین آسیایی

مار ماهی های آتشین از تایلند تا برمه یافت می شوند و طول آن ها به 65 سانتی متر می رسد. البته طول برخی از آن ها به 1 متر نیز می رسد. این نوع از ماهی های زینتی به علاقه مند به غذا های زنده مخصوصا گونه هایی که در کف آکواریوم شنا می کنند ، می باشند. ناگفته نماند که دمای مناسب برای نگهداری مار ماهی های آتشین 28 درجه ی سانتی گراد خواهد بود.

معرفی مار ماهی آتشین آسیایی و روش نگهداری از آن

نگهداری از مار ماهی آتشین

مار ماهی آتشین ظاهری بسیاز سحر کننده ای داشته و در صورتی به شکلی صحیح از آن ها نگهدای شود ، اندازه آن ها به بیش از نیم متر نیز خواهد رسید.  به همین علت شما باید حتما آن ها را در تانک های بزرگی نگهداری کنید. در صورت عدم رعایت این مسئله این ماهی ها رنگ اصلی خود را از دست خواهند داد. این نوع ماهی در طبیعت در جریان های تند آب ها و در کشورهایی نظیر سریلانکا ، برونه ای ، هندوستان ، برمه و تایلند زندگی می کنند.

بدن این مار ماهی باریک اما طویل می باشد و پوزه ی نوک تیزی دارد. البته مار ماهی های آتشین در طبیعت به بیش از یک متر (40 اینچ) نیز می رسند ، در صورتی که در آکواریوم رشد زیادی ندارند و در اکثر مواقع نهایت به 50 سانتی متر می رسند .

توجه داشته باشید که شما باید برای مار ماهی آتشین آسیایی فضای زیادی را جهت شنای آزادانه فراهم نمایید و این ماهی ها را در محیطی نگه داری کنید که غذای زنده زیادی در اختیار شان باشد .غذای هایی نظیر لارو ، میگو ی آب شور ، حشرات کرم خونی و امثال این ها برای تغذیه ی مار ماهی آتشین مناسب می باشد .

معرفی مار ماهی آتشین آسیایی و روش نگهداری از آن

مار ماهی آتشین بسیار خجالتی است و تمایل دارد که شب ها بیرون بیاید ، اما در صورتی که شما بتوانید با مار ماهی های خود روابط خوبی برقرار کنید حتی این احتمال وجود خواهد داشت که آن ها از دست شما غذا بگیرند .

همان طور که قبلا اشاره شد اندازه تانک شما برای نگهداری از آن ها باید مناسب باشد . بدین صورت که اگر مار ماهی شما 15 سانتی متر باشد ، شما باید آن را در یک تانک 90 سانتی متری به بالا که حداقل گنجایش 132 لیتر آب را داشته باشد نگهداری نمایید. رنگ بدن این مار ماهی آتشین مشکی رنگ است و دارای رنگدانه هایی به رنگ قهوه ای تیره می باشد. البته تمام بدن آن ها نیز با نقاط به رنگ قرمز پوشیده شده است .

این ماهی ها در طبیعت به صورت عمده کف خوار می باشند و از موجوداتی که در بستر های رود خانه های آسیای جنوبی زندگی می کنند تغذیه می کنند . توصیه ی ما به شما این است که کف آکواریوم خود را در فواصل زمانی مشخص تمیز نمایید تا باقی مانده فضولات ، غذاها و غیره از کف آکواریوم و آب دورن آکواریوم پاک گردد.

معرفی مار ماهی آتشین آسیایی و روش نگهداری از آن

تکثیر مار ماهی آتشین آسیایی

بر طبق تحقیقاتی که در این مورد شده است ، هیچ گونه گزارشی مبنی بر تکثیر آن ها یافت نشده است. تنها توضیحی که در این مورد مشاهده شد، این است که مار ماهی آتشین به صورت مصنوعی و با تزریق هورمون جنسی بارور می گردد.

امیدواریم از این مطلب که در مورد نوعی از ماهی های آکواریومی زینتی به نام  مار ماهی آتشین آسیایی بود لذت و بهره کافی را برده باشید و مطالب دیگر ما را در بخش حیوانات خانگی مجله ی آسان طب دنبال کنید و ما را از نظرات و پیشنهادات خود جهت تهیه ی مقالات بهتر بهره مند سازید.

 

 

منبع : https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35