Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
سوء استفاده جنسی از کودکان چیست ؟ – مجله آسان طب

سوء استفاده جنسی از کودکان چیست ؟

سوء استفاده جنسی از کودکان یکی از مخربترین خشونت های جنسی است . مثلا کاترین برادری از زنی تعریف می کند که از 8 تا 18 سالگی مورد سوء استفاده جنسی از سوی پدرش قرار گرفته بود . پدرش ابتدا عکس های پورنوگرافیک را به عنوان ابزار آموزشی نشان داده و بعد او را به اورال سکس و آمیزش جنسی وادار کرده بود . سوء استفاده جنسی از کودکان این واقعیت را یادآوری می کند که تنها زنان بالغ قربانیان خشونت نیستند ، بلکه کودکان خردسال نیز در معرض آسیب قرار دارند .

سوء استفاده جنسی از کودکان

سوء استفاده جنسی از کودکان ، کاری بسیار بی رحمانه است ، زیرا در اکثر موارد ، خویشاوندان ، همسایگان و بزرگترهای کودکان هستند که از آنها سوء استفاده جنسی می کنند . واقعیت رنج آور اینجاست که سوء استفاده کنندگان کسانی هستند که وظیفه ی مراقبت از کودکان را به عهده دارند ، باید از آنها محافظت به عمل آورند ، آنها را سرپرستی و تربیت کنند و منافذ انها را محفوظ نگهدارند .

سوء استفاده جنسی از کودکان
سوء استفاده جنسی از کودکان

تعریف سوء استفاده جنسی از کودکان

سوء استفاده جنسی از کودکان تعاریف مختلفی به خود داده است . بعضی تعاریف تماس فیزیکی بین سوء استفاده کننده و کودک را شرط می دانند و بعضی دیگر نه . به گزارش بخش خانواده و روانشناسی از سایت آسان طب رایج ترین تعریف از سوء استفاده جنسی عبارت است از فعالیت جنسی انجام شده با کودک ، که تحت شرایطی روی می دهد و می تواند به سلامت فیزیکی یا روانی او آسیب رساند .

میزان وقوع سوء استفاده جنسی از کودکان در گرو این است که از کدام تعریف استفاده کنیم . تخمین موارد وقوع بسیار دشوار است ، زیرا درصد بسیار اندکی از سوء استفاده ها گزارش داده می شود . با این حال ، تخمین ها نشان می دهد که در آمریکای شمالی ، حدود 20 تا 25 درصد دختر بچه ها ، تا 18 سالگی مورد سوء استفاده جنسی قرار میگیرند .

به گزارش بخش خانواده و روانشناسی از سایت آسان طب یک نوع خاص سوء استفاده جنسی از کودکان ( اینسست incest ) یا زنای محارم است که باز برای آن تعاریف مختلفی وجود دارد . یکی از انواع تعاریف مورد قبول این است که اینسست اشاره به روابط جنسی با خویشاوندان خونی دارد . متاسفانه تعداد زیادی از سوء استفاده های جنسی با کودکان ، از جمله تجاوز جنسی ، را خویشاوندان انجام می دهند .

سوء استفاده جنسی از کودکان مشکل مهم و خاص جامعه ماست ، زیرا کودکان از جانب کسانی مورد خیانت قرار می گیرند که وظیفه ی حفاظت از آنها را دارتد ، ولی از قدرت خود سوء استفاده می کنند .

منبع :

asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52