نقش افکار در پیدایش خشم

نقش افکار در پیدایش خشم بسیار پررنگ است . درواقع یکی از علل ایجاد خشم افکار خشم انگیز است . درعین حال که انتظارات غیر واقعگرایانه شخص خشم او را بر می انگیزد ، این جریان افکار یا گفتگوی درونی اش بود که به این واکنش او استمرار می بخشید و نحوه پاسخگویی نهایی او را جهت می داد . توجه کنید افکاری که در ساعت نخست روزی کاری به ذهن شخص خطور می کرد ، باقی روز او را شکل می دهد :

نقش افکار در پیدایش خشم

نقش افکار در پیدایش خشم با ذکر مثال

نقش افکار در پیدایش خشم مهم است . مثلا وقتی میگوییم  “امروز از قرار معلوم قیامت است . من یکی هرگز نمی توانم به این همه کار برسم ” (با گفتن این عبارت بی درنگ یاس و سر خوردگی به اوی روی می آورد و او با احساس آزردگی و تسلیم داخل صندلی اش ولو می شود .)

“چرا این مردم این قدر بی ملاحظه اند که جواب یک نامه ی الکترونیکی را این همه طول می دهند ؟ این دیگر قابل بخشش نیست .” (عصبانیت آنی او به این دلیل که نامه ی الکترونیکی او را فورا پاسخ نداده اند ، به نخستین سردردش در آن روز منجر می شود . )

مثال دیگر برای بررسی نقش افکار در پیدایش خشم اینست که وقتی میگوییم “اگر خودم شخصا اقدام نکنم ، می شود آش شله قلم کار ” نتیجه اش این می شود : (در حالی که از شدت خشم و سنگینی بار مسئولیت به حد انفجار رسیده است ، منشی خود را به باد انتقاد می گیرد و کمی بعد از کار خود پشیمان می شود )

علت خشم

واضح است که تل مرسولات پستی ، فهرست تلفن های پاسخ نداده شده و صحبت های منشی هیچ یک به خودی خود باعث واکنش شخص نشده است . این زخدادها از خود قدرتی ندارند که هیجان یا عاطفه ای را در شخص برانگیزند . افکار جاناتان درباره ی این چیزها بود که اتش خشم او را شعله ور می کرد . به همین نحو ، آنچه در همین لحظه با خود می اندیشید . (به عنوان مثال ، “چه به جا !” یا ” واقعا کسالت آور است ” یا “کی حالش را دارد ؟” تعیین خواهد کرد که در حین مطالعه ی این سطور چه احساسی خواهید داشت : مشتاق ؟ کسل ؟ یا خواب آلوده ؟)

بنابراین برای تغییر دادن پاسخ خشم تان نسبت به یک عامل خشم برانگیز باید نحوه ی تفکر خود را درباره ی آن عامل تغییر دهید . نمی توانید با داشتن همان اندیشهه ای قبلی ، هیجان یا عاطفه ی متفاوتی ر اانتظار داشته باشید . اگر جاناتان می خواهد آرامش و تمرکز بیشتری را احساس کند ، باید دو چیز را به خاطر داشته باشد :

1- به گزارش بخش سلامت سایت آسان طب ، افکار خشم انگیز در صورتی که به چالش گرفته شوند ، یا به طور ساده ، دیگر به آنها پرداخته نشود ، کمتر در دسترس خواهند بود .

2- تفکر ارام بخش با تمرین مکرر آموخته و تقویت می شود .

علت خشم

افکار ما در پیدایش خشم ما تاثیر زیادی دارد. سعی کنید همیشه نیمه پر لیوان را نگاه کنید و مثبت اندیشی داشته باشید. تا افکار منفی سراغتان نیایند و عصبانی نشوید.

سعی کنید در هنگام عصبانیت فقط سکوت کرده و درون خودتان به نکات مثبت فکر کنید. اما نه اینکه بدتر در سکوت به چیزهای منفی فکر کنید تا خشمتان دو برابر شود.

منبع :

asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35