فواید پودر موبر و ویدئو طرز استفاده از پودر موبر

پودر موبر یا واجبی یا نوره پودری است که برای از بین بردن موهای زاید بدن بکار می رود. یکی از مواد سازنده آن آهک است. نوره در واقع یک مدل پودر موبر قدیمی است که خواصی بینهایت دارد. به روایتی وقتی دارید از نوره استفاده میکنید دارید شیمی درمانی می کنید. فواید پودر موبر را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

این مطلب از سایت آسان طب asanteb.com کپی شده است.

فواید پودر موبر چیست؟

فواید پودر موبر نوره و پودر واجبی خاصیت تمیز کنندگی و ضد عفونی کنندگی است و باعث می شود موهای کل اعضای بدن با آن رفع شود. فواید پودر موبر و نوره به علت وجود آرسنیک در آن است که متأسفانه امروزه این ماده در کارخانجات از آن جدا شده و به خارج از کشور صادر میشود. همین ماده در خارج کشور به صورت شیمیایی جهت تهیه داروی ضد سرطان با نام آرسنیک تری اکـساید استفاده شده و دوباره ما آنرا به کشور با هزینه زیادی وارد می کنیم.

یکی از فواید پودر موبر رفع موهای زاید است. یکی دیگر از فواید پودر موبر کم شدن موهای بدن است. از دیگر خواص پودر موبر میتوان به خاصیت لایه برداری وسفید کنندگی پوست اشاره کرد.

طرز استفاده از پودر موبر

فواید پودر موبر

+ بدن برای استفاده از موبر باید خشک باشد.

+ برای خمیر کردن این پودر از آب نسبتا داغ استفاده شود.

+ کافیست ارام ارام به پودرتان آب اضافه کنید تا خمیری نسبتا غلیظ تهیه شود. مانند حنا که به سر میمالیم. نباید خمیر شل باشد و بقولی شر بگیرد و اویزان شود. هر چه غلیظ تر بهتر. البته در حدی هم غلیظ نباشد که خاصیت چسبندگی اش کم باشد.

+ به گزارش آسان طب وقتی خمیر درست شد ان را به قسمت های مو دار مثل زیر بغل، دست ها، ناحیه تناسلی و .. بمالید. باید یک لایه نازک به تمام پوست بمالید و جایی خالی نماند. همچنین اگر رقیق باشد فایده ندارد.

+ حدود 5-10 دقیقه باید صبر کنید.

+ برای فهمیدن زمان برداشتن آن کافیست هر چند دقیقه یکبار یک سانت از موها را با کاردک بکشید اگر دیدی که موها کامل کنده نمی شود باز کمی صبر کنید.

بیشتر بدانید : درمان موهای زاید به روش خانگی و پزشکی

عوارض پودر موبر

+ به گزارش آسان طب خیلی نگذارید روی پوست بماند. وقتی موها برداشته شد آن را تمیز کنید. زیاد ماندن آن باعث آسیب به پوست می شود.

+ اکثر پودرهای موبر بوی تندی دارد. باید درزهای مکان پوشیده نباشد چون ممکن است مشکل تنفسی بگیرید. همچنین بعد از استفاده اسفند دود کنید. البته پودرهای موبر بی بو هم در بازار موجود است.

+ زیاد ماندن این خمیر روی ناخن موجب شکنندگی آن می شود.

احادیث درباره پودر موبر و نوره

فواید پودر موبر

از امام رضا (ع) روایت شده که می فرمایند: یک روز در میان از نوره ( واجبی ) استفاده نمایید و اگر نشد دو روز در میان، اگر نشد سه روز در میان، اگر نشد هفته ای یک بار، اگر نتوانستید دو هفته یک بار، اگر نتوانستید سه هفته یک بار، نتوانستید ماهی یک بار و حتی اگر پول نداشتید قرض کنید و این کار را انجام دهید و اگر چهل روز بگذرد و کسی از نوره استفاده نکرد، مسلمان نیست. فواید پودر موبر چیست ؟

و نیز از امام صادق (ع) روایت شده که می فرمایند: دستور نوره کشیدن هر پانزده روز است، کسی که بیست و یک روز بر او بگذرد و نوره نکشیده باشد اگر پول ندارد به عهده خدای بزرگ قرض گیرد و نوره (واجبی) کشد کسی که چهل روز بگذرد و نوره نکشد نه مؤمن باشد و نه مسلمان و نه کرامتی دارد. (البته در حال حاضر منظور تمیز کردن موهای زاید است.)

بیشتر بدانید : علت رویش موهای زاید و هیرسوتیسم

از امام رضا (ع) روایت شده که می فرمایند: نوره (واجبی) وقتی به بدن گذاشته می شود علاقه مرد را به زن و زن را به مرد شدیداً شدت می دهد و وقتی زیر بغل گذاشته می شود شانه را قوی دید را زیاد می کند.

در کتب قدیم طبی آمده است: کسی که نوره می گذارد دچار رماتیسم نمی شود و سرطان خون نمی گیرد. فواید پودر موبر چیست؟

از حضرت امیرالمومنین علی(ع) نقل شده؛ داروکشیدن، دفع دلـگیری و پریشانی خاطر می کند و بدن را پاک می نماید.

از حضرت رسول(ص)نقل شده؛ موی شارب، پشت زهار و زیر بغل را بلند مگذارید. همانا شیطان در آنجا، جا می گیرد و پنهان می شود.

این مطلب از سایت آسان طب asanteb.com کپی شده است.

 

‫3.9/5 ‏‫(8 نظر)‬

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

‫21 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان من هربار از پودر تیزبریا دپی استفاده میکنم اصلا موهامو نمیبره. بنظر شما از چیه؟ چیکار باید کنم؟

  2. سلام
    اول اینکه مویی رو که با واجبی میزنی حد اقل ۲هفته در نمیاد!
    دوم اینکه یا امام رضا خودش استفاده نکرده و نمیدونه که هرروز در نمیاد که بخواد هرروز استفاده کنی،یا هم ای حدیث و سخن جعلی هست!

    1. سلام
      فایده نوره فقط از بین بردن مو نیست که بودن یا نبودن آن تأثیری داشته باشد. فواید بسیار زیادی دارد که یکی از آنها از بین بردن مو است.
      این روایات اهمیت استفاده از آنرا نشان می دهد

    2. احتمالا حدیث مشکل داره،اما چرا این قدر بی ادبانه درباره امام معصوم حرف میزنید؟
      برای سایت هم متاسفم که اینگونه هتاکی ها را در نظرات نمایش میدهد..

  3. سلام میخواستم بپرسم پودر موبر برای واژن ضرر داره؟؟ چون یبار که استفاده کردم دچار سوزش شدید شدم. زیر بغل هم دچار قرمزی حساسی شده بود میسوخت چکار باید کنم؟

  4. سلام ی سوال داشتم
    من استفاده کردم ولی هرچقدم تو حموم لیف میکشم بعدش جایی ک استفاده کردم خوب پاک نمیشه سفیدک میزنه چکار کنم

    1. سلام اولا لیفتون رو کامل بشورین یه دور با شامپو که مواد موبر توش نباشه ، دوما یه دور که لیف زدین دوش بگیرین دوباره لیف بزنین و سوما اینکه وقتی از حمام بیرون اومدین محل هایی که سفیدک زده یا حتی کل بدنتون رو کرم مرطوب کننده ساده یا هر کرم و لوسیون دیگه ای بزنین

  5. سلام .من از پودر واجبی به صورتم گذاشتم میترسم رو صورتم لک بزاره یا حساسیت کنه یا بخاطر نازکی پوست از خورشید لک بیفته الان هم روغن حیوانی به صورتم مالیدم تا نرم بشه .به نظر شما چیکار کنم ضرری تهدید نکنه ؟ منتظرم لطفا جواب بدید .ممنون

  6. از امام رضا (ع) روایت شده که می فرمایند : یک روز در میان از نوره ( واجبی ) استفاده نمایید و اگر نشد دو روز در میان ، اگر نشد سه روز در میان ، اگر نشد هفته ای یک بار ، اگر نتوانستید دو هفته یک بار ، اگر نتوانستید سه هفته یک بار ، نتوانستید ماهی یک بار …. منبع این حدیث کجاست؟ میخوام ببینم نسخه کاملتری نداره یوقت که تا سالی یکبار و 10سال یکبار برسه؟؟ ممنونم بابت حجم اطلاعاتی که به رایگان در اختیار ما میگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا