تغذیه کودک چهار تا شش ماهه را درست انتخاب کنید

تغذیه کودک چهار تا شش ماهه موضوع این بخش از مجله پزشکی آسان طب است. البته ترجیحا تا شش ماه فقط به کودک تان شیر مادر را بدهید. اما خب گاهی کودک از چهار ماه به بعد اصلا سیر نمی شود و پزشک اجازه می دهد غذاهای پوره ای و خیلی سبک را هم به مقدار خیلی کم به آنها بدهید. ما در این قسمت چند مدل غذای کودک را به شما معرفی می کنیم.

تغذیه کودک چهار تا شش ماهه
تغذیه کودک چهار تا شش ماهه

تغذیه کودک چهار تا شش ماهه

تغذیه کودکان با تغذیه بزرگسالان بسیار متفاوت است. بسیاری از پدر و مادرها از روی دلسوزی هنگام غذا خوردن از غذای خود به کودکان می دهند و  نمی دانند که با این عمل ممکن است چه ضربات جبران ناپذیری را به کودکان خود وارد کنند. چرا که سیستم بدن کودکان با افراد بزرگسال فرق دارد و بدن آن ها  ظرفیت هضم آن غذا ها را ندارد. ما در آسان طب تغذیه های سالم  برای کودکانتان را به شما معرفی می کنیم.

تغذیه کودک با پوره گیاهی

مواد لازم:

250 گرم هویج یا سیب زمینی ( و یا مخلوطی از هر دوی آنها) اولین غذای کودک شما باید مزه ملایمی داشته باشد، هضم آن آسان بوده و کاملاً، نرم باشد تا باعث بروز  واکنش های آلرژیک (حساسیتی نشود).

طرز تهیه:

۱) هویج یا سیب زمینی پوست کنده شده را به قطعات کوچک خرد نماید و آن را در یک بخارپز بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه بپزید. و یا اینکه میتوانید ان را در یک قابلمه ریخته و بر روی آن آب جوش بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید که بپزد.

۲) با استفاده از کمی اب که در ته بخارپز و یا قابلمه باقی میماند، هویج یا سیب زمین پخته شده را بصورت پوره در اورید.

۳) کمی پوره را در بشقاب کودک گذاشته و پس از اینکه حرارت آن ولرم شد، آن را به کودکتان بدهید. بقیه پوره را در یک قالب تمیز ریخته و در فریزر قرار دهید.

نکته ۱:

مقدار مایعی که باید برای ساختن پوره استفاده نمایید بستگی به توانایی بلعیدن کودک شما دارد. یک قانون کلی در این مورد آن است که در ابتدا یک پوره کاملاً نرم (مثل ماست شل) تهیه نماید.

نکته 2:

هیچگاه سیب زمینی را با استفاده از مخلوط کن های برقی بصورت پوره در نیاورید زیرا ترکیب بدست آمده بصورت چسبناک می شود. برای درست کردن پور، سبب زمینی از آسیاب های دستی استفاده نمایید.

تغذیه کودک چهار تا شش ماهه
تغذیه کودک چهار تا شش ماهه

تغذیه کودک با پوره میوه ای

مواد لازم:

دو عدد سیب یا گلابی رسیده متوسط،  پوست کنده و بدون هسته، یک تا دو قاشق غذاخوری آب

مدت زمان پخت:

۱۰ – ۵ دقیقه
این پوره برای ۶ وعده است.
برای منجمد کردن مناسب است.

نکته:

تمام میوه ها بجز موز و آووکادو باید پخته شوند. شما می توانید در ۵ ماهگی از هلو، انگور، آلو و طالبی خام رسیله و آبدار استفاده کنید.

طرز تهیه:

۱) میوه ای را که انتخاب کرده اید به قطعات کوچک و مساوی خرد کنید. این قطعات را با آب داخل قابلمه بریزید، در قابلمه را بگذارید و با درجه کم بپزید تا نرم شود (تقریباً ۱۰ دقیقه برای سیب، ۴ دقیقه برای گلابی).

۲) میوه را با کمی آب داخل قابلمه هم بزنید و له کنید تا بصورت پوره در بیاید، اگر مایل باشید می توانید مقداری آب جوشیده، سرد به آن اضافه کنید تا رقیق شود.

۳) با قاشق کمی پوره داخل بشقاب بچه بریزید و نیم گرم به او بدهید، باقیمانده پوره را داخل قالب یخ تمیز بریزید و در فریزر قرار دهید.

روش دیگر تهیه پوره :

یک موز یا نصف میوه دیگر را له کنید و آن را تقریباً با دو قاشق شیر مادر یا شیر خشک در بیاورید. اگر لازم بود موز را  چند ثانیه داخل ماکروویو قرار دهید تا راحت تر له شود. پوره هایی که به این روش تهیه می شوند برای منجمد شدن مناسب نیستند.

تذکر : قبل از دادن این غذاها به کودک چهار تا شش ماهه باز هم با پزشک مشورت کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35