Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
گریم زیبایی و متعادل‌سازی چهره در 5 مرحله – مجله آسان طب

گریم زیبایی و متعادل‌سازی چهره در 5 مرحله

در گریم زیبایی صورت از فون‌های سنگین و چرب جهت رفع عیوب ظاهری چهره و اصلاح فرم صورت که تضمین کننده زیبایی چهره می باشد استفاده می شود. گریم زیبایی صورت مخصوص افرادی است که علاقه چندانی به میکاپ های تند و غلیظ نداشته اما دوست دارند چهره ای شیک و آراسته و تا حد ممکن نزدیک به زیبایی طبیعی داشته باشند. گریم زیبایی معمولا به عنوان زیرساز برای آرایش عروس انجام شده و یا افرادی که جهت حضور در مراسم جشن به سالن زیبایی مراجعه می کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با مراحل مختلف گریم زیبایی و انجام آن در اجزاء مختلف صورت آشنا نمائیم.

گریم زیبایی
contouring

درباره گریم زیبایی

گریم زیبایی لاین جداگانه ای از گریم سینمایی می باشد و در آن معمولا از فون‌هایی با رنگ های طبیعی مانند انواع بژ، تناژ زرد، نارنجی، صورتی، قهوه ای، برنزی و… که تا حد زیادی شباهت به رنگ پوست طبیعی افراد دارد استفاده شده و از رنگهای سرد یا غیر طبیعی به صورتی جزئی به کار گرفته می شود. به همین دلیل نتیجه کار تا حد ممکن طبیعی بوده و شباهت زیادی به فرم اصلاح شده صورت شخص داراست و در آن از دستکاری های غیر لازم و کاربرد رنگ های مختلف آرایشی پرهیز می شود. بیشترین زیبایی و ملاحت را زمانی داراست که پس از تکمیل گریم زیبایی استفاده چندانی از مواد و لوازم آرایش نشده و صورت افراد در حالتی اصلاح شده و متعادل سازی شده باقی بماند. در این روش با استفاده از فون ها و پودرهای مختلف و به وسیله انواع اسفنج ها و قلم موهای ریز و درشت به نزدیک کردن چهره به فرم بیضی اقدام می شود. البته تا حدی که تعادل و زیبایی چهره به هم نخورده و چهره از حالت طبیعی خارج نشود. ناگفته نماند که برای ایجاد عالی ترین نتیجه در گریم زیبایی صورت بهتر است از محصولات مرغوب و ایمن و برندهای مشهور “ست گریم” استفاده نمایید. آسان طب به شما توصیه می کند مقاله متعادل سازی چهره با کاموفلاژ را در همین سایت مطالعه فرمائید.

گریم صورت چگونه انجام می شود

گریم صورت در 5 مرحله انجام می شود، در این 5 مرحله به وسیله فون و پودر تا حدی که امکان دارد اعضاء چهره را یعنی چشم‌ها، گونه‌ها، بینی، لب و چانه را به وسیله تکنیک سایه و روشن اصلاح کرده و به رفع عدم قرینگی لب ها یا دوری و نزدیکی بیش از حد چشم ها از هم و فرو رفتگی گونه ها پرداخته و فرم بینی را در صورت بزرگی یا عدم تقارن اصلاح می کنیم. اینک برای روشن تر شدن موضوع به شرح مرحله به مرحله کار می پردازیم.

5 مرحله گریم صورت به شرح ذیل می باشد:

  • آماده سازی پوست
  • استفاده از فون زمینه
  • استفاده از فون های تیره و روشن
  • فیکس کردن نهایی تغییرات
  • متعادل سازی پنج عضو اصلی صورت

آماده سازی پوست

در گریم زیبایی اغلب به دلیل استفاده از غلیظ ترین، سنگین ترین و چرب ترین فون ها قبل از هر چیز باید به آماده سازی پوست پرداخته شده تا لطافت و چربی مناسب را جهت نگاه داشتن و تحمل چنین لایه سنگینی از کرم پودر بر خود پیدا نماید. در این مرحله، پوست صورت باید با استفاده از انواع کرم زیبایی پوست ، چربی و رطوبت کافی را دریافت نموده تا پس از استفاده از فون و پودر دچار خشکی یا ترک های کاذب پوست نشود. در غیر اینصورت پوست تحمل این لایه سنگین را پیدا نخواهد کرد. برای این کار حتی می توان از روغن های زیبایی و تقویت کننده مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده نمود و تمامی نواحی صورت و حتی ناحیه گردن را به وسیله مقدار مناسبی از این روغن ها ماساژ دورانی رو به بالا داده و در مواقعی با ضربه های آرام نوک انگشتان دست به جذب آن در پوست صورت کمک نمائیم.   

استفاده از فون زمینه

در این مرحله پس از استفاده از لیکوئید (با رنگی دقیقا مشابه رنگ پوست طبیعی فرد) باید از پن استیکی دقیقا به رنگ لیکوئید استفاده نمود تا اختلاف رنگی این دو باعث تغییرات غیر لازم در پوست نشود. در این مرحله می توان از لیکوئیدهای ضد حساسیت که فاقد چربی می باشد استفاده نمود و البته از فون هایی با کیفیت فوق العاده عالی استفاده کرد تا دوامی حداقل 12 ساعته بدون تغییرات احتمالی داشته باشد. بیشترین دوام در محصولات گریم زیبایی تا 24 ساعت بوده و در حالت فیکس شده می تواند بدون تغییر باقی بماند. این محصولات در برندهای مشهور تولید شده و در دسترس میکاپ آرتیست های حرفه ای قرار دارد.

استفاده از فون های تیره و روشن

گریم زیبایی
contouring

در این مرحله باید به وسیله فون های تیره و روشن که اختلاف تیرگی و روشنی آن با رنگ زمینه پوست 2 درجه می باشد استفاده کنیم. از فون های تیره برای ایجاد حالت هایی از فرو رفتگی و محو کردن ایرادهای صورت استفاده شده و از فون روشن برای ایجاد برجستگی و یا پر رنگ تر نشان دادن ناحیه ای از صورت استفاده می شود. به عنوان مثال برای ایجاد حالت فرو رفتگی بیشتر در ناحیه زیر گونه ها از فون 2 درجه تیره تر استفاده شده و برای ایجاد برجستگی بر روی ناحیه لب ها از فون 2 درجه روشن تر استفاده می شود، در این مرحله از گریم زیبایی گاه به گاه می توان از رنگ هایی مانند یشمی تیره یا خاکستری برای ایجاد زیبایی بیشتر در نقاطی مخصوص استفاده نمود.

فیکس کردن نهایی تغییرات

در این مرحله پس از پایان یافتن تغییراتی که در چهره ایجاد نموده ایم باید به وسیله پودر فیکس تمامی فون های زمینه و تیره و روشن را فیکس نمائیم. استفاده از پودر فیکس بی رنگ، سفید و یا با تناژهای برنزی یا نارنجی در این مرحله مرسوم بوده، ولی به گزارش مجله پزشکی آسان طب استفاده از پودر باز و بی رنگ را برای ایجاد بهترین حالت به شما توصیه می نمائیم. در این مرحله می توان به وسیله پد قطور پودر فیکس به آرامی پودر را در تمامی نواحی صورت در حالی که چشم های متقاضی در حالت بسته می باشد استفاده نمود. دقت نمائید که برای پودر زدن به هیچ وجه نباید فشار دست شما زیاد و خشن باشد، پد را آغشته به پودر کرده و بعد به آرامی روی صورت قرار می دهیم. در این مرحله نیازی به کشیدن پد روی پوست نخواهد بود. سپس معمولا 10 دقیقه مکث برای فیکس کردن نهایی لازم داریم و سپس با یک برس فوق العاده ظریف و لطیف بقایای پودر فیکس را از روی صورت بر می داریم.

متعادل سازی پنج عضو اصلی صورت

در این قسمت از مقاله شما را با 5 مرحله الگوی متعادل سازی چهره ( 5 عضو اصلی صورت) آشنا می کنیم:

  1. گریم زیبایی ناحیه چشم‌ها
  2. گریم زیبایی ناحیه گونه‌ها
  3. گریم زیبایی ناحیه بینی
  4. گریم زیبایی ناحیه چانه
  5. گریم زیبایی ناحیه فک

1. گریم زیبایی ناحیه چشم‌ها

عیوب رایج در ناحیه چشم‌ها معمولا، پلک های افتاده، دوری یا نزدیکی غیر عادی چشم‌ها، درشتی یا ریزی یا گردی بیش از حد می باشد، در چنین حالاتی باید از تیرگی ها و روشنی ها به گونه ای استفاده نمود تا چشم ها را تا حد ممکن به فرم طبیعی و مانکنی نزدیک کند یعنی چشم هایی با فاصله استاندارد از یکدیگر و با درشتی و کشیدگی مناسب. قلم مناسب و استاندارد برای گریم چشم ها قلم شماره 8 تا 10 میکاپ است که دارای پهنا و ظرافت مناسب برای ناحیه چشم ها می باشد.

2. گریم زیبایی ناحیه گونه‌ها

عیوب رایج در ناحیه گونه ها معمولا گونه های بیش از حد برجسته که با گودی زیر پلک ها همراه هستند و همچنین گونه های بیش از حد فرو رفته یا گونه های کاملا تخت می باشد. در گریم گونه ها باید از روشنی ها و تیرگی ها به گونه ای استفاده نمود تا گونه ها به فرم بیضی یا مانکنی نزدیک شود یعنی فرمی با برجستگی ملایم یا فرمی کشیده و زیبا. قلم مناسب برای گریم گونه ها قلم شماره 14 میکاپ یا اسفنج لاتکس مثلثی می باشد.

3. گریم زیبایی ناحیه بینی

عیوب رایج در بینی معمولا عیوبی همچون بزرگی، پهنی یا باریکی بیش از حد، بینی هایی با نوک افتاده، بینی هایی بیش از حد سر بالا و… می باشد. در گریم زیبایی بینی باید از روشنی ها و تیرگی ها به گونه ای کمک گرفت تا بتوان ظاهری با پهنای مناسب برای تیغه بینی و با نوکی متعادل شده (نه بیش از حد افتاده و نه بیش از حد سر بالا) ایجاد نمود. قلم مناسب برای گریم زیبایی بینی، قلم شماره 6 تا 8 میکاپ می باشد.

4. گریم زیبایی ناحیه چانه

گریم زیبایی
contouring

عیوب رایج در چانه معمولا چانه های فرو رفته، چانه هایی بیش از حد کشیده یا چانه های پهن می باشد که الگوی متعادل سازی ما برای گریم چانه ها باید چانه باریک با فرو رفتگی ملایم ناحیه زیر لب باشد. همچنین باید از گریم تکمیلی ناحیه فک کمک گرفت تا ایده آل ترین حالت ممکن را در ناحیه چانه ایجاد نمود. قلم مناسب برای این گریم، قلم شماره 10 تا 12 میکاپ می باشد.

5. گریم زیبایی ناحیه فک

عیوب رایج در ناحیه فک معمولا فرم بیش از حد مربعی، غبغب افتاده و یا گردی بیش از حد این ناحیه می باشد. در این گریم باید از تیرگی ها و روشنی ها به گونه ای کمک گرفت که بتوان فرم مانکنی فک و چانه را (یعنی حالت چانه باریک، بدون غبغب و زاویه مناسب در زیر گوش ها) ساخت. به طوری که در نگاه از رو به رو حالتی مثلثی (مثلث برعکس) در مجموعه چانه و فک ایجاد نماید. مناسب ترین اپلیکاتور برای گریم فک، اسفنج لاتکس مثلثی می باشد چرا که بخش بزرگی از گریم فک مربوط به ناحیه وسیع زیر چانه و غبغب می باشد. 

سخن پایانی

گریم زیبایی دارای ریزه کاری ها و جزئیات مهمی است که برای تشریح صحیح و کامل آن در تک تک اعضاء صورت باید در مقاله ای جداگانه صحبت نمود. به همین منظور برای توضیحات کامل و ذکر جزئیات مهم در آن قصد داریم هر ناحیه از صورت را به طور جداگانه بررسی کرده و درباره هر یک از این نواحی توصیه هایی مهم و مفید برای ایجاد زیباترین حالت در گریم زیبایی داشته باشیم.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫5/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52