Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
اصطلاحات آرایشی در 5 شاخه اصلی زیبایی – مجله آسان طب

اصطلاحات آرایشی در 5 شاخه اصلی زیبایی

اصطلاحات آرایشی، زبان رایج در میان آرایشگران و کارشناسان دنیای میکاپ و زیبایی بوده و بدینوسیله می‌توانند به تبادلات دانش و تکنیک‌های زیبایی بپردازند. دنیای آرایش و پیرایش طبق دسته بندی کلاسیک، دارای 2 لاین مجزا از هم بوده که معیار اصلی در لاین شماره یک فعل “افزایش” بوده و در لاین شماره دو، فعل “کاهش” می‌باشد. در این مقاله به بررسی اصطلاحات آرایشی رایج در این دو لاین مجزا پرداخته و تکنیک‌های مهم در این دو لاین را بررسی می‌نمائیم.

اصطلاحات آرایشی

اصطلاحات آرایشی شامل چه چیزهایی می‌باشند؟

گفتیم که دو لاین اصلی آرایشی دارای دو هدف کاملا متضاد می باشند که یکی فعل افزودن بوده و دیگری فعل کاهش دادن می باشد. این دو موضوع از مهم ترین اصطلاحات آرایشی می باشند که اولی به معنای افزودن مواد و رنگ های آرایشی بوده و دومی به معنای زدودن یا از بین بردن ضایعات و موانع موجود در مقابل زیبایی صورت و موها می باشد. پس از این دو دسته بندی مهم می توان انواع لاین های آرایشی و پیرایشی را در پنج گروه مجزا و تخصصی طبقه بندی نمود. آسان طب توجه علاقمندان را به این پنج گروه تخصصی جلب می نماید:

1. رنگ ها و مواد تغییر دهنده ساختمان مو: این شاخه از زیبایی، اولین و مهمترین لاین تخصصی آرایش و زیبایی بوده و اختصاص به انواع رنگ مو ، مواد فر یا صاف کننده مو، مواد دکولوراسیون و تکنیک های تخصصی هر یک از این شاخه ها دارد که هر یک به طور جداگانه دارای اصطلاحات آرایشی خاص بوده و بدین ترتیب می توانند به راحتی توسط کارشناسان و هنرجویان مورد استفاده قرار گیرند.

2. پیرایش مو: این شاخه از دنیای زیبایی اختصاص به انواع کوتاهی مو و یا اصلاح و آرایش ابروها داشته و در یک حالت کلی شامل انواع اپیلاسیون نیز می باشد.

3. میکاپ و آرایش چهره: از محبوب ترین لاین های زیبایی بوده و دارای زیر مجموعه های وسیعی می باشد. از اصلی ترین زیر مجموعه های آن می توان به میکاپ صورت، گریم زیبایی و آرایش دائم اشاره نمود که هر یک برای خود دارای اصطلاحات آرایشی تخصصی می باشند.

4. زیبایی ناخن ها: این لاین آرایشی پس از رنگها و مواد دکلره از مهمترین موضوعات در دنیای زیبایی بوده و تکنیک های بسیاری را در فهرست خود دارا می باشد. اصطلاحات آرایشی رایج در دنیای زیبایی ناخن ها فراوان بوده که در ادامه با هم مرور خواهیم کرد.

5. مراقبت پوست و مو: این شاخه از زیبایی شامل توجه و پرداختن به سلامت و زیبایی پوست و موهای طبیعی بوده و کارشناس این رشته باید در دوره ای جداگانه و تخصصی موفق به دریافت مدرک مراقبت پوست و مو شده باشد.

اصطلاحات آرایشی بر چند قسم می باشند؟

اصطلاحات آرایشی

با توجه به این پنج رشته مجزا و تخصصی می توان زیرمجموعه آنها را در یک حالت کلی به 12 قسمت جداگانه تقسیم نمود. این 12 مورد از محبوب ترین و پر رونق ترین رشته ها بوده و برای خود دارای اصطلاحات آرایشی جداگانه می باشند و در سراسر دنیا طرفداران بی شماری دارند، در ادامه به بررسی این اصطلاحات آرایشی پرداخته و به اختصار روش انجام هر یک را شرح خواهیم داد.

1. اصطلاحات آرایشی در میکاپ

میکاپ به زبان ساده یعنی آرایش و زیباتر کردن نقاط مختلف چهره که به وسیله رنگ ها و فون های آرایشی انجام می شود. هدف از این تکنیک پر رنگ تر کردن نقاط قوت چهره بوده و انواع رنگ های شاداب و یا طبیعی در این رشته می توانند به نقش آفرینی بپردازند. اصطلاحات آرایشی مهم در میکاپ، زیرسازی آرایش ، فوندانسیون، تثبیت نهایی میکاپ، فید کردن، حجم سازی، محو کردن و… می باشد.

2. اصطلاحات آرایشی در گریم زیبایی

گریم زیبایی مبحثی مهم و جالب در دنیای آرایشی می باشد. این لاین از زیبایی با استفاده از فوندانسیون و تکنیک سایه و روشن به ایجاد خطای دید در صورت پرداخته و نقاط قوت چهره را پر رنگ می نماید. از طرفی باید نقاط ضعف صورت را تا حد ممکن محو نموده و توسط تکنیک میکاپ به چهره حالتی شاداب و لطیف بخشید. اصطلاحات آرایشی رایج در لاین گریم زیبایی شامل: تکنیک سایه و روشن، کاموفلاژ، زیرسازی صحیح، فید کردن مرزها، ابعاد و خطوط چهره و… می باشد.

3. اصطلاحات آرایشی در زیبایی ابروها

اصطلاحات آرایشی

در این رشته به اصلاح فرم ابروها و یا آرایش ابرو پرداخته شده و معیار اصلی ما، فرم طبیعی ابروها خواهد بود. اصطلاحات آرایشی رایج در این لاین شامل: سایه ابرو، شیدینگ ابرو، مراقبت و تقویت ابرو، رنگ ابرو و… می باشد.

4. اصطلاحات آرایشی در ماسک زیبایی پوست

این شاخه از زیبایی مربوط به مراقبت از پوست و مو بوده و باید در جهت حفظ زیبایی و سلامت موها کوشید. اصطلاحات آرایشی مهم در این رشته شامل: ویتامینه پوست و مو، آبرسانی مو و پوست، لایه برداری و اسکراب پوست و جوانسازی می باشد.

5. اصطلاحات آرایشی در آرایش دائم

این لاین مربوط به آرایش دائم صورت به وسیله دستگاه میکروپیگمنتیشن و رنگ های سازگار با پوست می باشد و اصطلاحات آرایشی مهم در آن شامل: هاشور ابرو و مژه، شیدینگ ابرو، میکروبلیدینگ ابرو، میکرواسکالپ و… می باشد.

6. اصطلاحات آرایشی در کوتاهی موها

اصطلاحات آرایشی

لاین پیرایش یا کوتاهی موها به کوپ موها با توجه به فرم هندسی صورت پرداخته و مهمترین اصطلاحات آرایشی در آن شامل: زاویه موها، پیتاژ مو، کاهش حجم، خرد کردن موها و… می باشد.

7. اصطلاحات مربوط به رنگ مو و دکلره

این شاخه بسیار پر ریسک بوده و می تواند برای سلامتی موهای ما مضر باشد. هدف اصلی از این رشته، تغییر رنگ مو به وسیله رنگ مو شیمیایی و یا مواد دکلره می باشد و اصطلاحات آرایشی مهم در آن شامل: دایره رنگ، پایه رنگ، نوع رنگ، عمق رنگ، رنساژ و… می باشد.

8. اصطلاحات مربوط به مواد صاف یا فر کننده موها

در این رشته با استفاده از مواد اسیدی و یا قلیایی سعی در شکستن ساختار طبیعی موها شده و هدف آرایشگر تغییر دائمی (شش ماه تا یکسال) فرم موها می باشد. پرمنانت، صافی ژاپنی، گلت، کراتینه مو و… از اصطلاحات آرایشی در این رشته می باشند.

9. اصطلاحات مربوط به اپیلاسیون

اپیلاسیون یعنی ازاله موهای زائد در صورت و یا بدن افراد که به طرق مختلف انجام می شود. اصطلاحات آرایشی در این رشته شامل: موم سرد، موم گیاهی، کرم موبر، موم دائم، وکس صورت و… می باشد.

10. اصطلاحات آرایشی در زیبایی ناخن‌ها

اصطلاحات آرایشی

از تخصصی ترین لاین های زیبایی، رشته مربوط به زیبایی ناخن هاست که دارای زیرشاخه های فراوانی می باشد. اصطلاحات آرایشی در این لاین شامل: گریم ناخن، مانیکور و پدیکور، پارافین تراپی، لاک جلیش، انواع کاشت ناخن، تقویت ناخن ها و… می باشد.

11. تکنیک زیبایی مژه ها

در این رشته به وسیله تکنیک های مختلف به زیباتر نمودن مژه ها پرداخته و اصطلاحات آرایشی گوناگونی همچون حجم مژه، فرم مژه، رنگ مژه، اکستنشن مژه و یا لمینیت مژه در آن به چشم می‌خورند.

12. تکنیک اکستنشن موها

در این شاخه از زیبایی، به وسیله موهای طبیعی و یا مصنوعی به افزایش طول و یا حجم موها پرداخته می شود. اصطلاحات آرایشی رایج در این رشته شامل: اکستنشن کراتینه، اکستنشن بافت، اکستنشن لیزری، اکستنشن رینگ و… می باشد.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52