مصرف میوه پاپایا چه تاثیراتی بر روی بدن دارد؟

پاپایا که بعضی به آن پاپایه نیز می‌گویند، نوعی میوه است که در مناطق حاره‌ای به دست می‌آید. معمولا کشورهای آمریکایی با کیفیت‌ترین نوع پاپایا را در اختیار دارند. امروزه شما می‌توانید این میوه را در دیگر مناظق حاره‌ای مانند هند، آفریقای جنوبی، سری لانکا و فیلیپین نیز یافت کنید. در حال حاضر پاپایا یکی از میوه‌های بسیار محبوب محسوب می‌شود که از آن در صنعت ساخت نوشیدنی‌های گازدار و نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌شود. مهم‌ترین کشور صادر کننده این میوه ایالات متحده آمریکا می‌باشد. بیش از 60 درصد پاپایای دنیا در این کشور و ایالت کالیفرنیا تولید می‌شود. برای آشنایی بیشتر با خواص این میوه ما را در ادامه همراهی کنید.

پاپایا

خواص پاپایا

پاپایا به دلیل طعم شیرین و پوست لطیفی که دارد در بسیاری از دسرها و سالادهای میوه استفاده می‌شود. ارزش غذایی این میوه بسیار بالا می‌باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که در این میوه طیف گسترده‌ای از مواد معدنی مانند: کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی وجود دارد. کارشناسان تغذیه اعتقاد دارند که این میوه یک منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها، مانند کاروتن‌ها، فلاونوئیدها و ویتامین C و همچنین ویتامین B (فولات و پانتوتنیک اسید) نیز می‌باشد. به همین دلیل بهتر است که از پاپایا یا خربزه درختی استفاده کنید چرا که این مواد مغذی می‌توانند سلامت شما را تضمین کنند.

کاهش وزن

یکی از مهم‌ترین فوایدی که مصرف پاپایا برای شما به ارمغان می‌آورد، کاهش وزن است. اگر قصد دارید از شر اضافه وزن خود خلاص شوید، پیشنهاد می‌کنیم از این میوه در رژیم خود استفاده کنید. این موضوع دو علت دارد. اول اینکه پاپایا سرشار از فیبرهای غذایی است. این فیبرها معمولا دیر هضم می‌شوند و به همین دلیل شما با مصرف آنها تا ساعت‌ها احساس گرسنگی نمی‌کنید. دلیل دوم این است که مواد موجود در این میوه قادر هستند متابولیسم را در بدن شما افزایش بدهند. این موضوع باعث می‌شود تا عمل سوخت و ساز و از دست دادن چربی‌ها در بدن شما سریع‌تر انجام بپذیرد.

خواص ضد سرطانی

محققان کشف کردند که پاپایاها در مقابل سرطان سینه، پستان، لوزالمعده و سایر اندام‌های دیگر موثر هستند. عصاره پاپایا که از برگ‌های خشک تهیه می‌شود، اثرات ضد سرطان زایی بر روی سلول‌های توموری که در آزمایشگاه رشد می‌کنند، برجای می گذارد. در مطالعه‌ای که توسط دکتر دان دان و همکارانش در ژاپن انجام شد، این اثرات، زمانی که سلول‌ها در معرض دوزهای بالاتر عصاره این میوه قرار گرفتند، قوی‌تر شد. دانشمندان انواع مختلفی از سلول‌های تحت تاثیر سرطان را در مقابل عصاره پاپایا قرار دادند و مشاهده کردند که رشد تومورها کاهش می‌یابد.

پاپایا

بهبود سلامت قلب

دانه‌های این میوه برای یک قلب سالم مفید هستند. داشتن سه ویتامین قوی آنتی اکسیدانی، یعنی ویتامین A، C و E، به معنای این است که مصرف این میوه در پیشگیری از مشکلاتی مانند آترواسکلروز و بیماری‌های قلبی دیابتی نقش دارد. حضور مواد مغذی پروتئین کاروتنوئیدی به جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول در بدن کمک می‌کند. اگر اکسیداسیون کلسترول رخ بدهد، پلاک‌ها و چربی‌ها به رگ‌های خونی چسبیده و منجر به حملات قلبی می‌شوند. پاپایا به عنوان یک منبع خوب فیبر نیز به کاهش سطح کلسترول LDL در بدن کمک می‌کند.

درمان دژنراسیون ماکولا

دژنراسیون ماکولا یک بیماری چشمی است. در این حالت سلول‌های چشم تخریب شده، که منجر به تاری دید می‌شود و همچنین ممکن است در نهایت بینایی شما را از بین ببرد. این یک بیماری مرتبط با سن است و اضافه کردن پاپایا به رژیم غذایی برای کاهش خطر ابتلا به آن مفید است. یک آنتی اکسیدان به نام بتا کاروتن، که مسئول رنگ زرد این میوه است، در جلوگیری از این بیماری نقش دارد. همانطور که هویج به دلیل حضور بتا کاروتن به بهبود بینایی کمک می‌کند، پاپایا نیز در کاهش اثر دژنراسیون ماکولا موثر است. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در Archives of Ophthalmology، مصرف سه وعده از این میوه تا 40 درصد بر روی بینایی شما تاثیر دارد.

تنظیم قاعدگی

آب پاپایا می‌تواند برای زنان دارای اختلالات قاعدگی مفید باشد. مصرف پاپایای سبز و نابالغ قادر است بی نظمی را در چرخه دوره‌ای طبیعی کند. این میوه به عنوان یک غذای گرم در نظر گرفته می‌شود، به این معنی که آنها در بدن تولید گرما می‌کنند. این تولید بیش از حد حرارت در بدن باعث تحریک هورمون استروژن می‌شود. به همین دلیل است که شما می‌توانید با بهره گیری از این میوه، به درمان قاعدگی نامنظم خود بپردازید.

منبع: https://mag.asanteb.com

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35