استفاده از کرم ضدآفتاب در روزهای ابری هم ضروری است

هنگام خرید کرم ضدآفتاب دنبال کلمه‌های broad spectrum (طیف وسیع) روی بسته‌بندی یا بدنه‌ی ضد آفتاب بگردید. این عبارات نشان‌دهنده‌ی آن است که کرم شما می‌تواند از پوست در برابر هر دو اشعه محافظت کند. بهترین ضد آفتاب ها این ویژگی را دارند. یک متخصص پوست و مو، استفاده از کرم ضدآفتاب در روزهای ابری را همانند روزهای آفتابی برای محافظت بهینه از پوست ضروری دانست. دکتر ابراهیمی با اشاره به اینکه همواره میزانی از اشعه ماوراء بنفش خورشید از ابر عبور می‌کند، اظهار داشت: به همین علت توصیه می‌شود در روزهای ابری و زمستانی نیز همانند روزهای آفتابی استفاده از کرم ضد آفتاب ادامه پیدا کند.

کرم ضدآفتاب

وی با بیان اینکه می توان از سن یک سالگی به بعد برای کودکان از کرم ضدآفتاب استفاده کرد، خاطرنشان کرد: برای پوست کودکان در این زمینه کرم‌های ضد آفتاب مخصوصی وجود دارد که باید از آنها به جهت تفاوت پوست کودکان با افراد بزرگسال استفاده شود.

ابراهیمی در ادامه میزان قدرت محافظت کرم ضدآفتاب از پوست را دو تا سه ساعت عنوان و اظهار داشت: چنانچه فرد از منزل به مکانی مسقف می رود باید کرم ضد آفتاب استفاده کرده و بعد از مراجعت از آن مکان نیز می‌تواند دوباره کرم ضد آفتاب را مصرف کند.

یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی که در سال‌های اخیر به اوج خود رسیده، پیری زودرس پوست و متوسل شدن ما به هزار و یک روش برای بازیابی جوانی و شادابی آن است اما باید قبول کنیم که هیچ راهی مانند مراقبت نمی‌تواند طبیعت و زیبایی ما را برگرداند.

نور آفتاب از طول موج‌های متفاوتی تشکیل شده است که براساس آن نامگذاری می‌شوند. اشعه ماوراءبنفش طول موج خاصی از نور خورشید است که خود به دو قسمت A وB تقسیم می‌شود که هر دو آنها برای پوست مضر هستند. اشعه ماوراءبنفش نوع B، در صورت تماس با پوست بر روی لایه خارجی پوست که اپیدرم نامیده می‌شود، تاثیر می‌گذارد و باعث ایجاد آفتاب سوختگی می‌شود. این نوع از اشعه آفتاب نمی‌تواند از شیشه عبور کند و در نتیجه وقتی پنجره‌ها بسته باشند توسط شیشه جذب شده و وارد اتاق نمی‌شود.

منبع: https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35