فواید گلاب از جمله درمان آکنه

فواید گلاب برای زیبایی پوست بسیار است. گلاب موجب شفافی و صاف شدن پوست می شود. گلاب رنگ پوست را باز کرده و موجب جوانسازی آن می شود. یکی از مهمترین فواید گلاب درمان آکنه است. شما میتوانید پنبه ای را به گلاب آغشته کرده و به پوست خود بمالید. یکی دیگر از فواید گلاب خاصیت آرام بخشی آن است. شما هم میتوانید آن را خالی بخورید و هم اینکه در غذا و دمنوش استفاده کنید. در این بخش مهمترین فواید گلاب برای پوست را به شما معرفی می کنیم.

فواید گلاب برای پوست

فصل اردیبهشت فصل گلاب گیری است. گلاب درمانگری بسیار معجزه آسا برای درمان بیماری هاست. گلاب را می توان معجزه ی طبیعت نامید که از گل سرخ (گل محمدی) گرفته می شود. گلاب اصل شفاف وبدون رسوب می باشد و فاقد بوی ترشیدگی است. برای درمان جوش صورت (آکنه) با طب سنتی می توان از گلاب استفاده کرد .

میزان سبوم موجود در غدد چربی افراد دارای پوست چرب، بیشتر از حد معمول است. زمانی که این ترشح بیشتر از حد معمول باشد، احتمال دارد که این چربی در زیر پوست جمع شود و آکنه را به وجود بیاورد. از طرف دیگر، میزان زیادی آلاینده وارد منافذ مسدودشده ی پوست می شود و به این ترتیب، میکروب ها را در درون پوست جمع می کنند و باعث ایجاد جوش های چرکی می شوند. گلاب ماده ای عالی برای درمان آکنه است.

فواید گلاب برای رفع جوش صورت چیست؟

گلاب یک تقویت کننده ی طبیعی پوست است. می توانید به سادگی از آن به عنوان پاک کننده ی صورت خود استفاده کنید؛ پنبه ای را به گلاب آغشته کنید و آن را به آرامی روی صورت بمالید. گلاب دارای خواص ضدالتهابی و قابضی است، صورت را تمیز می کند و قرمزی آکنه را کاهش می دهد و همچنین مویرگ ها را سفت می کند. از خواص گلاب میتوان به رفع سیاهی دور چشم هم کمک اشاره کرد. درمان جوش صورت با طب سنتی توسط مصرف گلاب امکان پذیر است .

۱- فواید گلاب و آب لیمو

آب لیمو همیشه به عنوان یک درمان مؤثر برای آکنه شناخته شده است. علاوه بر این، گلاب و آب لیمو خواص یکدیگر را به خوبی تکمیل می کنند و ترکیب آن ها با هم، تأثیر بسیار قوی تری خواهد داشت. یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را خوب با هم ترکیب کنید. ترکیب را روی منافذ باز پوست و روی جوش ها بمالید و ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس، صورت را آب بکشید. جوش ها به تدریج خشک می شوند و جای آن ها هم کمرنگ تر می شود.این ترکیب برای رفع جوش صورت بسیار توصیه شده است .

۲- فواید گلاب و پودر چوب صندل

برای درست کردن این ماسک صورت، دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و یک قاشق غذاخوری گلاب را ترکیب کنید تا یک خمیر بدست بیاید. در صورت نیاز، گلاب بیشتری به آن اضافه کنید. ابتدا صورت را با آب ولرم بشویید تا منافذ پوست باز شوند؛ سپس، خمیر را روی پوست بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس، صورت را آب بکشید.

۳- ماسک گلاب، خیار و عسل

اگر صورت شما به سیتریک اسید (آب لیمو) حساس است، می توانید از این ماسک استفاده کنید. نصف یک خیار تازه (به طول ۵ سانتی متر) را له کنید و ۲ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه نمایید. آن ها را ترکیب کنید تا یک خمیر نرم بدست بیاید و سپس، گلاب را به آن اضافه کنید. عسل و گلاب آنتی باکتریال هستند و خیار هم باعث نرمی پوست می شود.

۴- فواید گلاب و تخم شنبلیله

کمی تخم شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کنید. روز بعد، دانه ها را آسیاب کنید و دو قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید تا یک خمیر لطیف بدست آید.به گزارش آسان طب ابتدا صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس، خمیر را روی پوست بمالید. ۲۰ دقیقه و صبر کنید و سپس، صورت را آب بکشید.

۵- فواید گلاب برای ماساژ پوست

پوست صورت خود را با ترکیبی از ۲ قاشق غذاخوری گلاب، عسل و شکر و یک قطره روغن ویتامین E، تغذیه کنید. آن ها را به  خوبی ترکیب  کنید و سپس، روی صورت بمالید و صورت را به آرامی به مدت ۳ تا ۵ دقیقه ماساژ دهید. پس از آنکه صورت خشک شد، آن را با آب ولرم آب بکشید. سپس، تکه ای پنبه را در گلاب خیس کنید و روی صورت بمالید.

۶- فواید گلاب و گلیسیرین

ترکیب گلاب و گلیسیرین، یک تقویت کننده ی عالی است، چربی پوست را متعادل می کند و پوست را تغذیه می کند. پس از پاک کردن صورت، ترکیب را روی آن بمالید. این ترکیب را درون یک بطری افشانه بریزید تا بتوانید به راحتی روزی دو تا سه بار از آن استفاده کنید.

فواید گلاب

خواص گلاب موضوع این بخش از آسان طب بوده است. امیدواریم از مطالعه این بخش بهره مند شده باشید. یکی از مهمترین خواص گلاب ارامش اعصاب است. همچنین میتوانید برای لطافت پوست از ان استفاده کنید.

‫4/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا