مشاوره قبل از ازدواج چه لزومی دارد ؟

مشاوره قبل از ازدواج حتما و الزاما  باید قبل از عقد زوج انجام بپذیرد . یکی از مفیدترین و ضروری ترین مشورتها ، مشاوره قبل از ازدواج است .  زیرا مشاوره قبل از ازدواج به انسان کمک می کند که در انتخاب همسر ، مناسب ترین همسر را برگزیند . همسر مناسب همسری است که انسان بتواند در کنار او احساس خوشبختی کند و دین و اعتقاد خودش را نه تنها حفظ کند بلکه تکمیل کند و مستحکم تر کند ، با تفاهم و همدلی تلاش خود را افزایش بدهد و در خانه احساس رضایت کند و فرزندان سالم و صالح تربیت کند .

مشاوره قبل از ازدواج
مشاوره قبل از ازدواج

درباره مشاوره قبل از ازدواج

بعضی از بیماریها وجود دارند که به شکل مخفی ممکن است در زن و مرد وجود داشته باشند و بعد از ازدواج همین بیماری های مخفی و ناشناخته سبب تولد بچه های ناسالم و معلول شوند و سالهای زیادی خانواده را به گرفتاری های سخت دچار کنند . مشاوره قبل از ازدواج به زوجهای جوان کمک می کند از این مشکلات پیشگیری کنند .

به گزارش بخش خانواده سایت اسان طب مشاوره قبل ازدواج به روایتی دو مرحله دارد . اولین مرحله در هنگام خواستگاری و قبل از جواب مثبت دادن دختر است . در این مرحله زوج با مراجعه به مشاور از معیارهای یکدیگر اطلاع پیدا میکنند ، بررسی میکنند که ایا تفاهم دارند یا خیر ، ایا اهدافشان یکی است یا خیر و هزار ملاک دیگر را بررسی میکنند که ایا اصلا این دو نفر به درد هم می خوردند یا خیر . مرحله دوم مشاوره بعد از بله گفتن و قبل از عقد کردن است . این مشاوره بیشتر در مورد موارد زناشویی ، نحوه بچه دار شدن ، تنظیم خانواده و …  انجام می پذیرد . همچنین طی ازمایشاتی بررسی می شود که بچه های این دو ناقص نشوند .

اطلاعات دیگر درباره مشاوره قبل از ازدواج

اگر بیماری های ارثی خانوادگی وجود داشته باشد در ازدواج های فامیلی خطر این بیماریها بیشتر خواهد بود اما نباید اشتباه کرد که ازدواج های فامیلی همیشه سبب این گرفتاریها نمی شود یک مشاوره پزشکی می تواند کمک کند که حتی اگر ازدواج فامیلی صورت گرفته مشکلی پیش نیاید .

به گزارش مجله پزشکی آسان طب در مشاوره قبل از ازدواج توصیه های لازم راجع به پیشگیری از بیماریهای ارثی ، بارداری ، سن مناسب برای بارداری ، فاصله بین بچه ها ، روش مناسب تنظیم خانواده و حتی مراجعاتی که باید در دوران بارداری وبعد از زایمان صورت گیرد گفتگو شود با همین توصیه ها و مراجهات بعدی می توان سلامت خود و فرزندان را تضمین کرد . کاهش خطر حمله قلبی با ازدواج  را مطالعه کنید .

مشاوره قبل از ازدواج
مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج در زمینه های مختلف ( سوالات خاستگاری و تفاهم ، مشاور جنسی و … ) بسیار مهم است و در موفقیت شما در ازدواج تاثیر زیادی خواهد گذاشت . پس از ان سر سری عبور نکنید و به ان توجه کنید.

در این مشاوره ها اطلاعاتی به شما داده می شود که شما انها را نمی دانید و بعدا در زندگی تان به کار می اید.

منبع :

asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا