Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
گرفتگی روده در سگ ها با استخوان و انباشتگی غدد مقعدی – مجله آسان طب

گرفتگی روده در سگ ها با استخوان و انباشتگی غدد مقعدی

یکی از مشکلات رایج در سگ ها گرفتگی روده می باشد و یکی از دلایل متداول گرفتگی روده، زمانی اتفاق می افتد که توده ای از استخوان های نیمه جویده، روده را مسدود می کنند. ممکن است حیوان به آرامی دراز کشیده باشد، سپس ناگهان زوزه کشیده و به سمت دیگر اتاق یورش ببرد . در ادامه به معرفی برخی از دلایل گرفتگی روده در سگ ها پرداخته و راجع به انباشتگی غدد مقعدی آن ها صحبت خواهیم نمود.

گرفتگی روده در سگ ها

گیرکردن استخوان دلیل گرفتگی روده در سگ ها

یکی از دلایل متداول گرفتگی روده، هنگامی است که توده ای از استخوان های نیمه جویده، بخش پایینی راست روده را مسدود می سازند.

علائم گیر کردن استخوان و گرفتگی روده در سگ ها

علائم آن شبیه نشانه هایی است که در تورم پروستات مشاهده می شود، با این تفاوت که معمولا سگ هایی که به این عارضه دچار می گردند جوان تر می باشند. معاینه از طریق راست روده انجام می گردد و وجود توده ای از استخوانهای فشرده را آشکار می کند؛ وجود خون در مقعد اغلب نشان دهنده ی آسیب به پرده ی مخاطی است.

بیشتر بدانید : بوی بد دهان سگ ، دلایل و راهکار های درمانی برای این مشکل

درمان گیر کردن استخوان و گرفتگی روده در سگ ها

همراهان مجله ی پزشکی آسان طب ؛ درمان این بیماری تنها در صلاحیت دکتر دامپزشک می باشد. دامپزشک پارافین مایع (Liquid Paraffin) را به صورت خوراکی تجویز خواهد کرد و احتمالا تا هنگامی که راست روده خال نشده است، سگ را بستری خواهد کرد.
دامپزشکان از چندین بار تنقیه ی پارافین مایع نیز ممکن است استفاده کنند تا تخلیه راست روده سریع تر انجام گیرد. پارافین مایع دارای ویژگی تسکین دهندگی و لغزنده سازی می باشد.

گرفتگی روده در سگ ها انباشتگی غدد مقعدی از دلایل گرفتگی روده در سگ ها

بی تردید این عارضه متداولترین عارضه ای است که در طب سگ با آن برخورد می کنیم. معمولا نخستین نشانه این است که سگ مقعد خود را بشدت روی کف اتاق، فرش و همین طور زمین می کشد. ممکن است حیوان به آرامی دراز کشیده باشد، سپس ناگهان زوزه کشیده و به سمت دیگر اتاق یورش ببرد و اغلب زمانی که صاحبان این قبیل سگ ها به دامپزشک مراجعه می کنند از و جود کرم ها صحبت می کنند در صورتی که این باور اشتباه می باشد. علت بروز این حالت در سگ انباشته و متراکم شدن ترشحات غده ی مقعدی می باشد.

انباشتگی غدد مقعدی

درمان و علت انباشتگی غدد مقعدی از دلایل گرفتگی روده در سگ ها

در هر طرف مقعد سگ یک غده وجود دارد که غده ی مقعدی نامیده شده است. این غدد مایع بدبو لغزنده ای را ترشح می کنند که مسلما هر بار که سگ مدفوع دفع می کند، به درون مقعد تخلیه می شود.
همراهان مجله ی پزشکی آسان طب ؛ به دلیل نوع غذای امروزی، اغلب سگ ها نیازی به استفاده از این غده ها پیدا نمی کنند؛ مدفوع به اندازه ای نرم است که نیازی به آن ها نمی باشد. در نتیجه این غدد انباشته و متراکم می گردند و در مقعد حیوان ایجاد حالت خارش و سوزش می کنند.
در زمان بروز چنین حالاتی در سگ بی درنگ بیمار را نزد دامپزشک انتقال دهید. دامپزشک محتویات بد بو را بافشار بیرون آورده و دارو های آنتی بیوتیک یا محلول یُد دار را به غده ها تزریق می کند.
در صورتی که بیماری مزمن گردد و سگ را پیوسته با دشواری روبرو کند، ممکن است دکتر دامپزشک این غده ها را طی عمل جراحی خارج سازد.
بر طبق تحقیقات انجام شده در مجله ی پزشکی آسان طب ؛ بهترین نتایج را با تزریق محلول لگول یُد دار به درون غده ها پس از تخلیه ی هفتگی آن ها به مدت سه هفته می توان به دست آورد. ظاهرا این روش، سلول های ترشحی را که غده را مفروش کرده اند تخریب خواهد کرد و بدین ترتیب ترشح محتویات را متوقف می کند.

 

منبع : https://mag.asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52