Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
در دست گرفتن همستر بعلاوه بایدها و نبایدها – مجله آسان طب

در دست گرفتن همستر بعلاوه بایدها و نبایدها

همستر ها به علت نوع طبیعتشان به صورت ناخودآگاه از هر چیزی به غیر از سایر همستر ها می ترسند. اگر شما با این مسئله مشکلی نداشته باشید می توانید همستر خود را آموزش بدهید و اقدام به در دست گرفتن همستر نمایید. همستر به مرور زمان با آموزش شما، به شما عادت خواهد کرد و متوجه می شود که انسان ها نیز می توانند با او دوست باشند. در این بخش نحوه گرفتن همستر در دست را به شما آموزش خواهیم داد.

در دست گرفتن همستر

در دست گرفتن همستر

همراهان مجله ی پزشکی آسان طب؛ اولین و مهمترین موضوع در رابطه با همستر این است که به هیچ وجه نباید او را به صورت ناگهانی زمانی که در خواب به سر می برد بیدار کنید (مگر هنگامی که همستر شما بیمار بوده و نیاز به درمان دارویی داشته باشد). اگر شما همستر خود را از خواب عمیقی بیدار کنید ملاحظه خواهید نمود که همستر بر اساس غریزه حالت دفاعی به خود می گیرد و می خواهد از راهی که بلد است به دفاع از خودش بپردازد، بنابر این در این زمان شما با گاز دردناک و وحشتناک همستر رو به رو می شوید .

همستر ها چشمان ضعیفی دارند و حس بویایی و شنوایی می باشد که در زندگیشان راهنمایی آن ها است. شما با تکان دادن بالای قفس، ظرف اب را تکان داده و با او صحبت کنید تا مطمئن گردید بیدار است و در وضعیت دفاعی خود نیست. همیشه پیش از دست زدن به همستر دست خود را بشویید ممکن است دست شما بوی تکه مرغی را که مدتی قبل خورده اید بدهد و همستر فرض کند دست شما غذایی لذیذ و خوشمزه است! این اتفاق حتی هنگامی که همستر با شما بسیار دوست و صمیمی هم باشد نیز رخ می دهد.

مطالعه بفرمایید: نگهداری از بچه همستر های کوتوله و رعایت 5 مورد

روش در دست گرفتن همستر

در دست گرفتن همستر

همستر های کوچک بسیار خجالتی و ترسو هستند و آموزش آن ها زمان بر است و نیازمند مهربانی ،صبر و حوصله زیاد می باشد. به یاد داشته باشید همستر ها در طبیعت به هر عامل خارجی واکنش نشان داده و فکر می کنند دشمن است و می خواهند از خود دفاع کنند بنابر این شما باید این عامل غریزی آن ها را در نظر داشته باشید و برای از بین بردن آن سعی و تلاش کنید.

با همستر خود در عصر زمانی که بیدا هستند کار را آغاز کنید. ابتدا در محوطه قفس با همستر خود تمرین کنید زیرا اگر همستر بخواهد بپرد در ارتفاع کوتاهی میفتند و خطری تهدیدش نمی کند. هنگامی که برای اولین بار اقدام به در دست گرفتن همستر خود می کنید با دو دست خود حمایتش کنید. به هیچ عنوان سعی نکنید ناگهان همستر را در ارتفاع بلند از پشت نگه دارید (از پشت گردن گرفتن طوری که دندان های همستر نمایان گردد)، زیرا این کار موجب ترسیدن همستر و واکنش دفاعی می گردد. شاید شما با این کار خود از گاز دردناک همستر بهره‌مند شوید. ابتدا به همستر خود اجازه دهید ارام گردد، سپس غذایی در دست خود قرار داده و او را ترغیب کنید که غذا را از دست شما بگیرد. سپس تلاش کنید بسیار ارام همستر خود را لمس کنید. ممکن است این کار به دفعات تکرار شود اما پس از مدتی می بینید که همستر به شما اعتماد نموده و از دست شما بالا می رود و این اتفاق خوش آیندی است.

در دست گرفتن همستر

گاهی اوقات همستر زمانی که می خواهید او را در دست بگیرید جیغ کوتاهی می زند که این نشانه ی این است که او هنوز دوست ندارد بر روی دست شما بیاید و هنوز به شما اعتماد ندارد. همستر ها زمانی که جیغ می زنند گاز نمی گیرند، اما خب برای هر مسئله یک استثنا وجود دارد. اگر همستر شما قبلا دستی شده است او را ارام بلند کنید، این کار باعث می گردد او به ارامش رسیده و دیگر جیغ نزند .

زمانی که همستر خود را بلند کردید مراقب باشید که او خود را پرت نکرده و نیفتد. همستر ها به علت بینایی ضعیف، قادر به تشخیص فاصله دقیق خود را تا زمین نیستند و پریدن از ارتفاع می تواند اسیب هایی جدی به همستر وارد کند. هنگامی که همستر را در دست خود می گیرد تلاش کنید با انگشت خود سرش را نوازش نمایید اما مواظب باشید عقب عقب نرود .

باید ها و نباید ها جهت در دست گرفتن همستر

در دست گرفتن همستر

باید ها:

  • با همستر خود با صدایی بسیار ارام و مهربان صحبت نمایید.
  • در مدتی که او بر روی دستان شماست ارام نوازشش کنید.
  • اجازه دهید اگر ترسیده است ابتدا ارام گردد.
  • اجازه بدهید دستان شما را بو کرده و متوجه گردد چه چیزی وارد قلمرو او شده است.
  • دست خود را قبل از دست زدن به همستر بشورید تا بوی دستتان همیشه یکسان باشد .
  • دقت داشته باشید اعتماد همستر یک روزه جلب نمی گردد .

نباید ها:

  • اجازه ندهید حیوان از ارتفاع زیاد بپرد.
  • از ایجاد صدا های بلند در مجاورت همستر بپرهیزید، زیرا حس شنوایی همستر ها بسیار قوی است و این صدا ها موجب ترس آن ها می گردد.
  • عدم در دست گرفتن همستر خوابیده
  • پرهیز از ایجاد حرکات سریع (همستر در این مواقع سریعا حالت دفاعی می گیرد).

 

 

منبع: https://mag.asanteb.com

‫4.7/5 ‏‫(3 نظر)‬

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52