درمان چاقی با طب سوزنی چگونه است؟

درمان چاقی با طب سوزنی موضوع این بخش از مجله پزشکی اسان طب است. درمان چاقی روشهای مختلفی مانند رژیم غذایی، ورزش، جمع کردن معده، برداشتن چربی های اضافه و … را دارد. اما یک روش برای درمان چاقی ، طب سوزنی است که روش خاص خود را دارد. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب درباره درمان چاقی با طب سوزنی اطلاعاتی را تقدیم می کنیم.

درمان چاقی با طب سوزنی

درمان چاقی با طب سوزنی

در روش درمان چاقی با طب سوزنی نقاط خاصی از بدن بر روی نواحی شکم، دستها و پاها با استفاده از سوزنهای بسیار نازک ( با قطر حدود یک چهارم میلی متر ) در طی جلسات درمانی تحریک می گردد.

تحریک این نقاط  با استفاده از مکانیسمهای مختلف که به آنها اشاره می گردد سبب کاهش اشتها، افزایش سوخت و ساز بدن، تنظیم هورمونهای مختلف و تبدیل چربی های بدن به بافت عضلانی می شود که نهایتا سبب لاغری، کاهش سایز و همزمان افزایش سطح سلامتی بدن می گردد.

درمان چاقی با طب سوزنی

درمان چاقی با طب سوزنی عارضه خاصی ندارد و استفاده از سوزنها ممکن است سبب درد بسیار کم در حد درد نیش پشه در هنگام سوزن زدن شوند و در بسیاری مواقع نیز دردی احساس نمی شود.

هر دوره درمان چاقی با طب سوزنی شامل 12 جلسه درمانی و به صورت 2 تا 3 جلسه در هفته می باشد. هر جلسه درمانی حدود 45 دقیقه طول می کشد و علاوه بر استفاده از سوزنهای مخصوص در طی جلسات درمانی در پایان هر جلسه نیز بر روی نقاط خاصی از گوش سوزنهای بسیار ریز یا دانه های گیاهی مخصوص چسبانده می شود که در زمان بین جلسات نیز تحریک این نقاط به کم شدن اشتها، افزایش آرامش و تنظیم هورمونهای بدن کمک کند. در نتیجه حالتهای عصبی که در سایر روشهای کاهش وزن رخ می دهد در لاغری با طب سوزنی مشاهده نمی شود.

با توجه به این امر که درمان طب سوزنی به تدریج سبب کاهش بافت چربی و تبدیل آن به بافت عضلانی می گردد و با در نظر گرفتن این حقیقت که بافت عضلانی با وجود حجم کمتر دارای وزن بیشتری نسبت به بافت چربی می باشد معمولا کاهش سایز با درمان طب سوزنی مشهود تر از کاهش وزن خواهد بود مگر آنکه همراه با آن از رژیمهای غذایی یا انجام حرکات ورزشی نیز کمک بگیریم.

میزان کاهش وزن و کاهش سایز در طی یک دوره درمان طب سوزنی ( 12 جلسه ) در افراد مختلف متفاوت می باشد ولی به طور متوسط و بدون رژیم غذایی اشخاص 2 تا 4 سایز، کاهش سایز و 3 تا 6 کیلوگرم کاهش وزن خواهند داشت.

شما میتوانید 4 روش دیگری که در این لینک ( درمان چاقی ) معرفی نموده ایم را جهت کم کردن وزن و لاغری سریع بیاموزید.

درمان چاقی با طب سوزنی
درمان چاقی با طب سوزنی

درمان چاقی با طب سوزنی امکان پذیر است. با طب سوزنی البته زیر نظر متخصص میتوان بسیاری از بیماری ها را درمان کرد. اگر قصد لاغر شدن دارید و هنوز جواب نگرفته اید پیشنهاد می کنیم که طب سوزنی را هم امتحان کنید .

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35