Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
چند ویژگی سیب زمینی را بشناس – مجله آسان طب

چند ویژگی سیب زمینی را بشناس

ویژگی سیب زمینی بی نظیر است و برای بدن فواید زیادی دارد .سیب زمینی غده هایی زیرزمینی هستند که در حقیقت قسمت ورم کرده ته شاخه های زیرزمینی بوده و انرژی را به صورت نشاسته در خود ذخیره می نمایند تا از شاخه های زیرزمینی بوده و انرژی را به صورت نشاسته در خود ذخیره می نمایند تا از شاخه هایی که ریو سیب زمینی می رویند تغذیه نمایند . سیب زمینی آسان کشت می شود و محصول خوبی می دهد .

سیب زمینی بیش از 200 سال است که در رژیم غذایی اروپایی ها به کار می رود . به غیر از ارزانی وآسانی کشت و تنوع در پخت یکی از امتیازات اصلی سیب زمینی این است که پس از برداشت محصول دوره ای راکد دارد و بنابراین می توان آنها را ذخیره سازی کرد و در طی زمستان که دیگر سبزی در دسترس نیست به کار برد .

ویژگی سیب زمینی چیست ؟

از ویژگی سیب زمینی اینست که سیب زمینی را می توان به صورت آرد در غذاهای پخته استفاده کرد و یا خشک و ذخیره کرد و به اسانی به آن آب داغ افزود و پوره سیب زمینی فوری درست نمود . به بیشتر سیب زمینی های آب گرفته و خشک شده ویتامین “ث” و تیامین اضافه نمود تا ویتامین “ث” ویتامین از دست رفته در حین خشک کردن را جبران نمایند .

 به گزارش اسان طب ، سیب زمینی به هیچ وجه دارای ویتامین C زیادی نیست و نیمی از آنچه که دارد در پخت از بین می رود اما به هر حال منبعی مهم از ویتامین c هستند زیرا ما سیب زمینی زیادی را به مصرف می رسانیم .

دیگر ویژگی و خواص سیب زمینی  این است که سیب زمینی های چیپس و یا کریپس از لحاظ ویتامین “ث” غنی تر از سیب زمینی های آب پز بوده و مقدار رطوبت آن کمتر می باشد.  اما باید در نظر گرفت که مقدار ویتامین ث در ماده خشک انواع ذکر شده از نوع آب پز کمتر است . مقدار ویتامین ث سیب زمینی تازه برداشت شده می تواند 20 میلی گرم در یکصد گرم باشد ولی در عرض سه ماه ذخیره سازی به سرعت کم می شود و به نصف مقدار ذکر شده خواهد رسید . از دست رفتن ویتامین ث ادامه می یابد اما پس از سه ماه ذخیره سازی بسیار کمتر خواهد شد .

مقدار ی از ویتامین ث در پخت از بین می رود از دست رفتن ویتامین ث سیب زمینی در پخت به سبب حل شدن آن در آب و اکسیداسیون آن است .

ویژگی سیب زمینی گروه دوم

در بخش ویژگی سیب زمینی آمده است که مقدار آهن سیب زمینی زیاد نیست ولی یک کیلوگرم آن نیمی از آهن مورد نیاز انسان را تامین می کند و به طور کلی سیب زمینی حدود 5 درصد آهن را در رژیم غذایی متوسط مردم انگلیس تامین می نماید و سومین منبع مهم تامین آهن است . آهن موجود در سیب زمینی آسان جذب می گردد و احتمالا به خاطر ویتامین ث ان است که جذب آهن از مواد دیگر غذایی را که همراه با سیب زمینی خورده می شود نیز تسهیل می نماید .

ویژگی سیب زمینی

یک ویژگی سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی است. شما میتوانید اب سیب زمینی یا حلقه های سیب زمینی را روی نواحی تیره بدن مثل زیر بغل ، کشاله ران و … گذاشته و بعد از مدتی بشویید.

این ماسک سفید کننده را باید چند بار در محل تیره بگذارید تا کم کم نتیجه دهید.

منبع :

asanteb.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35