آشنایی با مراحل درمان بیماری

مراحل درمان بیماری موضوع این بخش از مجله پزشکی اسان طب است. برای درمان بیماری ها باید اول علت آن را کشف کرد، بعد این علت را از بین برد و سپس تا زمان رسیدن به سلامتی بیمار را تحت معالجه قرار داد. در این مقاله از آسان طب با مراحل بیماری و انواع درمان اشنا میشویم.

مراحل درمان بیماری

مراحل درمان بیماری و تصمیمات معالج

هر بیماری پنج مرحله دارد ( مراحل بیماری ) :

حرکت ماده، پیدایش بیماری، مدتی که بیماری پیشروی می کند، هنگامی که متوقف می شود، موقعی که بیماری فروکشی می کند .

در هنگام درمان بیماری ، باید پس از قطع سبب و جلوگیری از عوارضی، درمان را تا رسیدن به سلامتی ادامه داد و به تقویت بدن نیز پرداخت تا خود طبیعت بر بیماری چیره شود .

پزشک اگر ناچار از استعمال دارو باشد باید به قدر نیاز و ضرورت دارو تجویز کند.

مثلاً در ابتدا با غذاهای داروئی معالجه کند و اگر مفید نبود، داروهای غذایی ضعیف، ساده و کم جزء را بکار ببرد و قبل از استعمالی، مزاج مریض را آماده کند و از داروی آزمایش نشده جدآپرهیز نماید.
خداوند سبحان بدن انسان را طوری خلق فرموده که طبیعت او در هنگام درمان همواره راه بهتر، برتر، نزدیکتر و آسانتر را نیز از این اصلی پیروی کند و همیشه کمتر، نزدیکتر و اسانتر را بکار ببرد و طبیعت را برخلاف خلقت خود وادار نکند والا ناتوان شود.

بنابراین برای بیرون راندن مواد زائد روده باید از راه نزدیک آن، یعنی از حقنه یافتیله و یا نوشیدنی هایی که روده را باز می کند استفاده نماید.

برای درمان بیماری طرطیرهای معده نیز دهان نزدیک ترین راه است که باید از داروهای قیاور بهره کرفت و اکر پزشک بخواهد مواد زائد معده را از راه روده بیرون کند موجب اغلب موارد خود مریضی مایل به قی کردن است مگر اینکه عادت به قی نداشته و مثلا دارای گردن بلند و سینه تنگ و حنجره بزرگ باشد که در اینصورت نباید او را به کاری که سخت است وادار کنند و باید پس از آزمایش و اطمینان از باز بودن راه روده، از مسهلی ضعیف یا حقنه استفاده شود.

در درمان بیماری راه بیرون راندن طرطیرهای کبد، بکار بردن داروهای ادرارآور است. طرطیرهای رگها و اعماق بدن را با خوردن مسهلی قوی می توان خارج کرد بشرطی که رگها باز باشند و بیمار مریضی خاصی نداشته باشد.

برای بیرون کردن طرطیرهای اعضای خاصی باید از عرق آورها، ضمادها، تن شویه ها و یا پارچه های گرم و مرطوب استفاده شود تا به اندام دیگر ضرر نرساند زیرا مسهل، مواد زائد را از همهٔ بدن جذب می کند. اصولاتعریق مناسب با امراض بلغمی، مسهل مناسب با امراض سودایی و صفرایی و ادرار موافق با هر سه نوع است.

فصد مخصوصی خون است اگرچه خون پاک نیز از این راه بیش از مواد زائد خارج می شود و به جز مواقع ضروری، باید از فصد پرهیز کرد.

برای طرطیرهای مغزی، راه نزدیکتر، بینی و دهان است و داروهای گردی، قطره های مخصوصی بینی، عطسه آورها، بو کردنیها، غرغره ها، بازکنندههای مخصوصی مغز و یا فصد و حجامت باید بکار برود .

‫0/5 ‫(0 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52