گودی زیر چشم و درمان آن با روشهای خانگی

گودی زیر چشم و درمان آن موضوع این بخش از مجله پزشکی آسان طب است. اگر جدیدا وقتی جلوی آینه می روید متوجه گودی و تیرگی زیر چشم تان می شوید اصلا نگران نباشد. شما با استفاده از مواد طبیعی میتوانید این گودی را کاهش دهید. در این بخش از مجله آسان طب چند روش جالب و مهم برای رفع تیرگی چشم را به شما آموزش می دهیم.

گودی زیر چشم و درمان آن

گودی زیر چشم و درمان آن

یک روش برای رفع گودی زیر چشم و درمان آن استفاده از رب گوجه فرنگی است.  همچنین شما می توانید یک یا دو گوجه فرنگی تازه، یک قاشق غذاخوری آب لیمو، کمی آرد گرم و پودر زرد چوبه را با هم ترکیب کرده و آن را زیر چشمتان بمالید. 10 یا 20 دقیقه صبر کرده و بعد آن را بشویید.

گودی زیر چشم و درمان آن

یک روش دیگر برای رفع گودی زیر چشم و درمان آن خیار و سیب زمینی است. شما میتوانید برشی از خیار تازه و سیب زمینی را حلقه حلقه کرده و روی تیرگی چشم بگذارید.

روغن بادام برای رفع پف زیر چشم و گودی چشم بسیار مفید است. شما میتوانید کل صورت و زیر چشمتان را با این روغن طبیعی هر روز چرب کنید تا کم کم نتیجه اش را ببینید.

طبق اطلاعات بدست امده ترکیب آب پرتغال و گلیسیرین برای رفع پف زیر چشم مفید است. این ترکیب حلقه های تیره چشم را از بین برده و در درخشش پوست و نرمی آن تاثیر گذار است.

حتی شما میتوانید سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را به زیر چشمتان بمالید. فقط مراقب باشید که آب آن وارد چشم تان نشود.

گودی زیر چشم و درمان آن

یک روش دیگر برای کاهش گودی زیر چشم و درمان آن ، ترکیب آب لیمو با رب گوجه فرنگی و زرد چوبه است.

نکات دیگری برای کاهش پف زیر چشم

خواب ناکافی چه کم و چه زیاد باعث تیره شدن زیر چشم می شود. پس شما میتوانید با تنظیم ساعات خوابتان این مشکل را بهبود بخشید.

یکی از بهترین روشها برای کاهش پف زیر چشم استفاده از چای سیاه کیسه‌ای است. کافیست آن را روی چشم تان بگذارید.

گودی زیر چشم و درمان آن

مالیدن گلاب به کل صورت نه تنها به زیبایی پوست کمک میکند، بلکه گودی چشم را هم کاهش می دهد. شما خیلی راحت می توانید اینکار را با کمک پنبه انجام دهید.

استفاده از كمپرس عصاره برگ‌ های نعنا تاثیر زیادی در بهتر شدن تیرگی چشم دارد. برای تهیه  عصاره نعناع شما می توانید 2 تا 3 قاشق از برگ‌ های نعنا را درون 2‌ لیوان آب ریخته و صبر کنید تا بجوشد. حالا آن را صاف كرده و صبر کنید تا سرد شود. حالا دستمال یا پنبه ای را در آن کرده و به زیر چشم هایتان بمالید.

مصرف سبزی‌ها به‌ویژه سبزی‌ های سبز رنگ مثل اسفناج، جعفری و كاهو و … هم در بهبود وضعیت شما تاثیر گذار هستند.

میوه‌هایی مانند انار و موز برای درمان گودی چشم بسیار مفید هستند. شما میتوانید هم این میوه ها را بخورید و هم له شده آن را زیر چشم گذاشته و بعد از مدتی بشویید.

همچنین روزانه حداقل 8 لیوان آب بخورید. اگر بیشتر شد که چه بهتر. کم آبی در بدن موجب تیرگی و چین و چروک پوست شده و به شدت در زیبایی شما تاثیر گذار است.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از مجله پزشکی آسان طب درباره گودی زیر چشم و درمان آن تقدیم تان کردیم بهره کافی را برده باشید.

‫5/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا