Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43
دلایل ابتلا به انگل روده – مجله آسان طب

دلایل ابتلا به انگل روده

انگل روده موجودات زنده ذره بینی یا غیر ذره بینی هستند که در داخل دستگاه گوارش یا در بعضی از اعضا و اندام های دیگر بدن ویا در روی پوست بدن زندگی می کنند که بعضی از آنها از محتویات داخل دستگاه گوارش و بعضی از مواد روی پوست بدن و بقیه از خون تغذیه می کنند . از انواع انگل روده می توان به اسکاریس ، اکسیور (کرمک) ، سرایت کرمک ، تنیا (کرم کدو) و لارو (نوزاد) اشاره کرد . در زیر به برخی از دلایل ابتلا به انگل روده اشاره میکنیم .

انگل روده یعنی چه ؟

1-آسکاریس از انواع انگل روده  می باشد و  بیشتر از طریق آب های آلوده و سبزیجات آلوده وارد بدن انسان می شود .

2- کرم کدو (تنیا) بیشتر از طریق مصرف گوشت گاو ویا خوک آلوده به این انگل و سبزیجات و میوه های آلوده یا هر غذای دیگری که آلوده به تخم های این انگل باشد .

3-کرم کبد از طریق مصرف جگر یا گوشت گوسفند مبتلا به این انگل یا مصرف غذایی که آلوده به مدفوع گوسفند و یا اسب و الاغ مبتلا به این کرم باشد .

4- تریشن از طریق مصرف گوشت خوک یا گاو مبتلا به این انگل وارد بدن می شود .

5-کرم رشته  کرمی است که در زیر پوست بدن زندگی می کند ، نوزاد آن از طریق آب های آلوده وارد بدن می گردد .

6-کرم قلابدار از طریق آب های آلوده ضمنا نوزاد این کرم می تواند از راه پوست نیز وارد بدن گردد .

7- کرم هایی که به صورت مجتمع و به صورت کیست می توانند در بسیاری از نقاط بدن مانند مغز و شش ها زندگی کنند بیشتر از تماس انسان با سگ مبتلا به این انگل وارد بدن می شوند .

8- انگل های ذره بینی بیشتر به وسیله آب های آلوده و میوه جات و سبزیجات آلوده گاهی به وسیله حشرات به بدن انسان منتقل می شوند .

میزان ابتلا به انگل در روده با سطح بهداشت جامعه نسبت معکوس دارد به طوری که هر چه جامعه از نظر بهداشت عقب تر باشد مقدار ابتلای مردم به انگل ها بیشتر است .

پیشگیری از ابتلا به انگل روده

به گزارش بخش سلامت سایت اسان طب  برای پیشگیری از ابتلا به انگل روده  ، باید حتما حتما گوشتهای قرمز به مقدار کافی پخته شود .

برای پیشگیری از  ابتلا به انگل روده  ناخنهایتان را به موقع کوتاه کنید تا در زیر آنها میکروب ها رشد نکنند.

اگر در خانواده ای فرد مبتلا به انگل روده بود حتما لباسهایش را بجوشانید. آب الوده مصرف نکنید. در داخل دستشویی ادرار و مدفوع کنید. سبزی خام و الوده نخورید. دست های خود را دایما با اب و صابون بشویید  و با دستان الوده چیزی میل نکنید .

انگل روده

انگل روده یک موجود ذره بینی است که در روده و دستگاه گوارش است و به سلامت انسان صدمه می زند.

هیچ وقت نباید ناخن های تان را بجوید و قبل از غذا خوردن و بعد از دستشویی رفتن باید زیر ناخن هایتان را حسابی پاکسازی کرده و بشویید.

همچنین میوه و سبزی را قبل از خوردن باید حسابی ضد عفونی کنید تا فاقد هیچ گونه الودگی باشد.

با رعایت نکات بهداشتی میتوانید به راحتی از انگل روده جلوگیری کنید.

منبع :

asanteb.com

‫5/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

Notice: fwrite(): write of 661 bytes failed with errno=122 Disk quota exceeded in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 43

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/magasante...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/magasanteb/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52