آشنایی با خرگوش های نژاد فازی لوپ

حتما تا بحال اسم خرگوش لوپ به گوش شما رسیده است و ممکن است در مورد انواع خرگوش لوپ اطلاعاتی نداشته باشید ، اما خرگوش لوپ هم به نژاد های مختلفی نظیر لوپ فرانسوی ، لوپ هلندی ، فازی لوپ آمریکایی و غیره تقسیم می شود . در این مقاله از بخش حیوانات خانگی مجله ی آسان طب به معرفی نژاد خرگوش های فازی لوپ آمریکایی با نمک می پردازیم ، در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با خرگوش های نژاد فازی لوپ

فازی لوپ آمریکایی

خرگوش های فازی لوپ آمریکایی( fuzzy Lops ) توسط شخصی به نام پتی گرین کارل (Patty Greene-Karl) ثبت شده اند. اغلب مردم بر این اعتقاد هستند که این نژاد حاصل ترکیب نژاد های آنگورا (Angora) و لوپ هلندی (Holland Lops)  می باشد ، اما در حقیقت خرگوش های فازی لوپ آمریکایی حاصل ترکیب خرگوش های لوپ هلندی خالص با بعضی از نژادهای کرک دار و پرز دار بوده اند. البته این نژاد توسط ARBA  و در سال ۱۹۸۸ مورد قبول قرار گرفته و ثبت شده است.

آشنایی با خرگوش های نژاد فازی لوپ

خصوصیات ظاهری خرگوش فازی لوپ اصیل

در مقاله های قبلی در مورد نگهداری از خرگوش ها صحبت کرده ایم که در مورد تمام نژاد های خرگوش قابل قبول می باشد . یک خرگوش فازی لوپ آمریکایی خوب، دارای بدنی کوتاه ، پاهای عقب و شانه هایی موازی و نزدیک به هم می باشد. این نژاد باید کاملا عضلانی، به صورتی ملایم گرد، به شکل متناسبی همگام با سایر قسمت های بدن باشد و در محدوده حداکثری وزن قرار گرفته باشد.

خرگوش باید دارای استخوانی سخت و همین طور دارای پا هایی استوار باشد. یک سر ایده آل ( باید اندازه سر به صورت متناسب با اندازه بدن باشد ) . سر خرگوش فازی لوپ باید دارای عرضی مناسب و ثابت از بالا تا قسمت پوزه می باشد. سر خرگوش فازی لوپ به شکل مربع و صورت کاملا صاف و مسطح می باشد. همچنین سر خرگوش های فازی لوپ اصیل به شکلی موازی با شانه ها قرار می گیرد، به صورتی که هیچ نشانه ای از وجود گردن در این نژاد قابل تشخیص نمی باشد.

گوش های خرگوش های فازی لوپ اصیل کوتاه، ضخیم و عریض می باشند و در صورتی که گوش ها از وسط و به صورت عمود به سمت پایین تا خورده باشند نشانه ی این است که تاج بیشتر از اندازه به گوش ها فشار آورده و گوش ها باید دارای ضخامت بیشتری باشند.

گوش های خرگوش فازی لوپ اصیل آمریکایی به سمت پایین متمایل است ، اما برخی از آن ها در زمان اضطرب گوش های خود را به حالت ایستاده می کنند. اندازه گوش ها متناسب با بدن و گاهی بلندتر می باشند، به این نکته تووجه داشته باشید که اندازه ایده آل گوش حدودا نیم تا یک اینچ پایین تر از فک پایینی خرگوش می باشد و گوش های خرگوش های فازی لوپ اصیل به هیچ عنوان نباید دارای مو های بلندی باشند.

پا های خرگوش فازی لوپ کاملا صاف هستند و هنگامی که خرگوش را به پشت نگه می دارید و به پا های آن نگاه می کنید، کاملا مستقیم و صاف هستند و و پنجه ها کاملا به سمت بالا متمایل می باشند. اگر پنجه ها به سمت بیرون خم شده باشند نشانه ی فشار آمدن بر پا ها می باشد. مو های که بدن بچه خرگوش های فازی لوپ را می پوشاند باید کمی زبر و ضخیم باشد و تمام بدن (به استثنای گوش ها) را در بر بگیرد. برای خرگوش های بزرگتر، مو های پوشاننده ی بدن باید نرم تر، تمیز باشند و هیچ گونه خط و نقطه ی خالی در بدن آن ها وجود نداشته باشد . طول موها باید حداقل ۵ سانتی متر باشد. البته ناگفته نماند که خرگوش های فازی لوپ با مو های کوتاه تر از ۴ سانتی متر در نمایشگاه های بین المللی برگزیده نخواهند شد.

آشنایی با خرگوش های نژاد فازی لوپ

رنگ های متنوع خرگوش های فازی لوپ

خرگوشهای فازی لوپ آمریکایی به رنگ های مختلف و متنوعی نظیر سنجابی (Squirrel) ،استیل (Steel)، چین چیلا (Chinchilla)، شیری (Opal)، آگوتی (Agouti) ، شاه بلوطی (Chestnut) ، سیاه گوش (Lynx) و همین طور چینچیلای سیاه (Sable Chinchilla) وجود دارند.

در صورتی که رنگ سفید با هر رنگ دیگری اتصال یابد به آن منقطع شکسته(Broken) می گویند . این طرح از طرح هایی است که در خرگوش های فازی لوپ وجود دارند. در این حالت حلقه دور چشم، علامت روی بینی و گوش های رنگی می باشد و جهت شرکت در نمایشگاه ها یا نمایش ها اگر قسمت های رنگی بدن خرگوش کمتر از ۱۰ % کل بدن باشد خرگوش مورد نظر برگزیده نمی گردد.
اگر بدن سفید خالص (pure white) باشد و بخش هایی ( در پا ، دم ، گوش و بینی ) با رنگ های سیاه، آبی، شکلاتی (chocolate) یا یاسی (lilac) در بدن خرگوش وجود داشته باشد می گویند طرح روی بدن خرگوش مورد نظر نوک سفید (Pointed White)  است.

اگر رنگ هایی نظیر شکلاتی ، یاسی ، سفید با چشم قرمز، آبی، سیاه و سفید با چشم آبی در خرگوش وجود داشته باشد می گویند طرح روی بدن او خود رنگ (Self) است.  طرح های سایه دار (Shaded) نظیر سیامی سیاه، مروارید دودی (Smoke Pearl)، نوک سیاه (Sable Point) ، لاک پشتی (Tortoise Shell)، لاک پشتی شکلاتی و لاک پشتی آبی می باشند و طرح دیگری به نام طرح نوار پهن (Wide Band) مثل نارنجی و میشی (Fawn) وجود دارد.

آشنایی با خرگوش های نژاد فازی لوپ

البته در مسابقات و نمایشگاه های بین المللی ، بعضیی از خرگوش ها با این گونه طرح ها و رنگ ها هنوز قابل نمایش نمی باشند و بر طبق تحقیقات انجام شده اغلب مردم خرگوش های آلمانی نقطه دار (dutch marked) را با خرگوش های منقطع از نژاد فازی لوپ آمریکایی اشتباه می گیرند.

 

 

منبع : https://mag.asanteb.com

‫5/5 ‫(1 نظر)

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا