ساخت وسایل لازم برای بازی خرگوش خانگی

خرگوش ها عاشق بازی ، ورزش و بازیگوشی هستند . اگر به قدر کافی خرگوش خانگی خود را شناخته باشید ، حتما از بازی های مورد علاقه اش هم خبر دارید . برخی از خرگوش ها درست همانند سگ ها بازی می کنند . آن ها اسباب بازی هایی که بتوانند در دهان خود بگیرند و بجوند دوست دارند. جهت نگهداری صحیح از خرگوش و برای آشنایی با انواع بازی خرگوش خانگی در جهت سلامت و نشاط خرگوش خود ، با ما در مجله ی آسان طب همراه باشید.

ساخت وسایل لازم برای بازی خرگوش خانگی

نقش شما در بازی خرگوش خانگی

برخی از خرگوش ها دوست دار تعقیب و گریز هستند . بنابرین این احتمال وجود دارد که خرگوش شما با بینی اش به شما ضربه ای بزند تا به شما بفهماند او را دنبال کنید و یا او بخواهد که به دنبال شما بدود. احتمال این هم وجود دارد که خرگوش شما از روی شیطنت و بازیگوشی وسایل شما را بر دارد و در اطراف شما دویده یا جست و خیز کند ، تا شما را مجبور کند برای پس گرفتن وسایل خود به دنبال او بدوید .
توجه داشته باشید که اگر دیدید کاغذ مهمی در بین دندان ها و دهان خرگوش شما پاره شده است خود را کنترل کنید ، زیرا او قادر به درک عصبانیت شما نمی باشد . به جای عصبانیت ، سعی کنید بیشتر مواظب باشید. علاوه بر این که بازی کردن با خرگوش می تواند یک تفریح خوب به حساب بیاید ، باعث جلب اعتماد بیشتر خرگوش شما و به وجود آمدن یک رابطه ی عالی بین شما و خرگوشتان خواهد شد.

ساخت وسایل لازم برای بازی خرگوش خانگی

ساخت یا تهیه اسباب بازی برای بازی خرگوش خانگی

شما می توانید با استفاده از تقسیم رول های دستمال توالت به قطعات کوچک تر ، یک نوع اسباب بازی برای بازی خرگوش خانگی خود تدارک ببینید. خرگوش ها اسباب بازی های خود را به دهان گرفته و تکان می دهند. حتی آن ها را پرتاب می کنند و یا ممکن است به شما بر گردانند .
به این فکر نکنید که خودتان با خرگوش خود بازی کنید کافی است . شما همیشه در خانه نیستید و یا ممکن است کاری برایتان پیش بیاید . اما خرگوش شما باز هم نیاز به بازی دارد. فراموش نکنید که تهیه ی اسباب بازی های مناسب در شکل گیری رفتار خرگوش نقش مهمی را ایفا می کنند .
خانه های مقوایی هم برای خرگوش ها گزینه های خوبی هستند . خرگوش ها به داخل و خارج آن خانه ها رفته ،یا بر روی آن ها چنگ می کشند و حتی ممکن است آن ها را بجوند. حتی زیر انداز حصیری و یک جعبه پر از کاغذ (بدون رنگ و چسب) ، اسباب سرگرمی خرگوش می شوند. لوله های مقوایی دستمال توالت یا هر لوله مقوایی تمیز دیگری می تواند همانند تونل هایی باشد که خرگوش در طبیعت حفر می کند و دوست دارد .

ساخت وسایل لازم برای بازی خرگوش خانگی
اسباب بازی های پلاستیکی مخصوص نوزاد (به شرط استحکام) و یا تکه های چوب (بدون صمغ) ،توپ های پلاستیکی با زنگوله ای در درون خود و یا حتی مخروط های درخت کاج و غیره اسباب بازی های جالب و سرگرم کننده ای برای خرگوش به شمار می روند . البته فراموش نکنید که بزخی از چوب ها مانند چوب درخت گیلاس ، چوب درخت گردو و غیره جهت استفاده برای خرگوش چوب های سمی به حساب می آیند.

 

منبع : https://mag.asanteb.com

‫3.6/5 ‏‫(17 نظر)‬

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه ی شما

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام خرگوشم اصن بازی نمیکنه وفقط بومیکشه ودنبال غذا میگرده اسباب بازی هم میزاری جلوش فقط بومیکشه وازش رد میشه کسی میدونه دلیلش چیه؟

    1. سلام یگانه عزیز
      وسایل بازی نوزاد صدای زیادی تولید میکند و باعث ترس و در نهایت سکته ی خرگوش میشود مخصوصا جقجقه
      پس در نتیجه از وسایل بی صدا یا انهایی ک صدای کمی دارند برای بازی با خرگوشت استفاده کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا